Fula ankungen...
Det var en fin illustration av ett tillfrisknande! 
Vad var det som hände med henne?
En kompis till min mor hade en dotter (med liten mus-kunskap) som fått sig två mustanter av en kompis vad jag förstod det som. Iallafall så köpte hon Lillan på en djuraffär för att hon ville ha en till, men de två äldre damerna ville inte ha nån till liten snärta där så hon blev väldigt mobbad.
Jag är lite kändis bland min mors vänner, (hon tycker att det är så roligt att berätta om mina hundar & möss) så då frågade mamman till den lilla tjejen om jag kunde ta henne. Och då blev det så :)
så illa tilltuffsad som hon var undrar jag om de andra mössen var av samma art, eller om de var hungriga… (fick de någon mat???)
det är inte direkt jättevanligt att möss äter upp varandra levande
Jo, visst fick de mat, men det var nån "vanlig" smådjurblandning som mest bestod av suspekta flerfärgade klumpar. (Det är det jag baserar mitt antagande att hon inte fick tillräckligt med näring som liten på) Åt på henne gjorde de väll inte direkt, men de jagade runt henne och bet henne rätt ila i svansen (speciellt den ena tanten).
Det är aldrig lätt att introducera nya djur i en flock, stackars Lillan som kom till två så griniga musdamer. Det syns att hon fått det bra sedan hon kom till dig. Hon är verkligen stilig på #2