Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 892 ggr
Laika
0

Orolig...

Nu får ni mer erfarna ta och lugna ner mig lite… Lilli har äntligen fått sin kull: Hela femton små rosa marsipangrisar! Förvånad Men ingen av dem hade någon vit prick på magen. Tänk om Lilli struntar i dem/inte har någon mjölk! Jag försökte stoppa in henne hos ungarna men hon verkade inte intresserad direkt…

Mymlan
0

Stressa av, mus honan känner av din stress/oro. Låt henne vara ifred men ha lite koll ändå. Skulle du mot allförmodan behöva stödmata så ska du ge dem Esbilac modersmjölk ersättning för valpar. Men det är ett piller jobb att stödmata musbebisar och det är inte enkelt.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

jack_frost
0

Lugna ner dig!

Laika
0

Nu har hon gått in till ungarna i alla fall. Får kolla igen om en stund…

Laika
0

Jag var inte alls så här orolig med de två kullarna jag tog innan jag lärde mig något om möss… Har väl läst för mycket hemskheter här på musifokus.

Grodan
0

vaddå, vad har du läst för hemskheter här??? Förvånad

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mandymoo
0

Ja det undrar jag med.. vilka hemskheter då *ler*…. Säger som alla andra - stressa av o låt henne fixa det själv.. Dom är så duktiga på det. Och låt dom vara lite inte titta o försöka fixa med honan hela tiden. Då kan man störa mer än man hjälper.

Helt övertygad om att det kommer att gå jätte bra *ler*

Grattis till kullen *Ler* ska säga till Lina att hon blivit mormor

Laika
0

Kollade precis och de små korvarna tycks fortfarande vara vid liv. Nu skulle de väl ändå vara döda om de inte fått mjölk? Kanske syns inte maten i magarna lika mycket eftersom de är så många som får dela? Lilli boar hur som helst duktigt åt dem när vi varit där och förstört, och ibland kan man höra skriken när hon trampar på dem, så visst pysslar hon om dem. Glad

Ja, grattis till er båda, mandymoo och Grodan! Ser ut att bli såväl svart- som rödögda ungar, med en majoritet svartögda…

mandymoo
0

Stämmer bra det - hade dom inte fått mat hade dom varit döda.

Vi ser fram emot att få se lite bilder sen på dom små underverken *ler*

Laika
0

Foton är på gång… Men bara på fjorton ungar. Hittade en liten stackare död när jag kom hem från jobbet. Ledsen 

Borde jag frysa in den för könsbestämning inför registreringen?

Prizma_o_Kristall
0

#9 Tråkigt att höra Gråter

Kan du inte könsbestämma ungen nu då och skriva upp det på en lapp som du sparar tills registreringen??

Kramar//Carro

(Håller tummarna för dem andra bebbarna att dem ska klara sig!)

amaira
0

Det är bara de levande som registreras, så det behöver du inte bry dig om.

Såhär strår det på kullregistreringspappret som du ska fylla i sedan:

KULLFAKTA: Kullen bestod vid födseln av ___ st, vid 3 veckor av ___ st, varav ___ A och ___ B.

Antal kullade av honan ___ st. Antal kullade av uppf ___ st. Antal döda av annan anledning ___ st. (slut citat) 

A betyder hanar och B betyder honor.

Laika
0

#10 Jag vågar mig inte på att försöka med såhär små småttingar… Tänkte be Lisaisa om hjälp.

#11 Okej, då kan vi begrava den lilla… (Inte för att han/hon fyller upp frysen eller så. Lade henne i en pastillask med bomull i, så att hon "inte ska frysa" i frysen…)

amaira
0

" Lade henne i en pastillask med bomull i, så att hon "inte ska frysa" i frysen…"

Du é bra gó du!!      Skrattande

Laika
0

Hittade precis tre döda ungar till! nu börjar jag bli orolig igen…

Ungarna har i alla fall vuxit, när man jämför med den första döda, och vissa har vitt i magen.

Grodan
0

15 ungar är väldigt mycket. Honan har ju bara 10 tuttar!

Prizma_o_Kristall
0

Vad tråkigt att 3 till har döttGråter… Hoppas verkligen dem andra klarar sig!

Grodan
0

klart de gör! jag har då aldrig varit med om att en hel kull bara dött… speciellt inte om honan är fullt frisk - händer något med honan däremot, ja då är det en helt annan femma

Jaag
0

Håller tummarna för att allt går bra!!

Laika
0

Inga ungar har dött sedan sist, men Lisa tyckte att vissa såg lite spinkiga ut…