Mus iFokus

Mus

Etikett: kluringar
Läst 2152 ggr
Lamina
4

Musskötsel, genetik och lite andra möss.

Blir en lite blandad quiz idag. (Säger redan nu att jag inte är held hundra på att alla svarsalternativ är rätt. Bara en sisådär 99%, så jag ber om ursäkt ifall det blivit fel nånstans)

Jag försöker hålla frågorna någorlunda lätta… Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

adirf1
0

Tyckte den var rätt svår :P

Fick iaf 5/9 x3

Lamina
0

Ja, jag kan inte hjälpa att jag gärna gör frågorna lite väl svåra. Det bara blir så… Men man lär sig iaf en del. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

adirf1
0

Haha, nej men det är ju kul med utmaningar & som du sa, man lär ju sig nått nytt också ;)
De fyra felen vet jag ju nu svaren på så thumbs up :D

Kalli
0

8/9 är väl ett helt godkänt resultat för någon som aldrig haft möss eller planerar att skaffa. :)

ajanki
0

Jättekul Lamina!! Tack:)

Hade dock bara 6 rätt FörvånadTungan ute

ariama
0

Så pygmémus är en Mus det också. Som våra vanliga möss. Mus minutoides. Vår vanliga heter Mus musculus

Det betyder att det möjligtvis går att korsa dessa två arter? Även om avkomman troligtvis blir steril. Men jag vet inte om det ens går att hållade två arterna i samma bur. Och om det går, vet jag inte om de ens skulle vara intresserade av varandra.

I naturen sker inte sådana här mixer för att olika arter oftast har olika beteenden och inte möts då, på det känslomässiga planet liksom.

Det ska vara pappan som är den lilla, för är det tvärtom kan ungarna bli så stora att mamman aldrig kan få ut dem.

[Jessica_91]
0

8/9, det lönar sig att kika runt här haha ^^.

Tsunamis
0

Har du tagit pygmémusbilden från google eller? Du behöver tillåtelse för att posta bilder man inte äger.

MvH  Tsunamis

Lamina
0

#8 Nej, jag har tagit den från en artikel här på sajten. Alla bilder utom en kommer härifrån, den sista fick jag av en vän. Jag är mycket väl medveten om vad jag får och inte får göra, men trodde faktiskt ingen skulle ha något emot att jag lånade bilder härifrån.

//Lamina

Camillhe
0

Så himla onödig kommentar Tsunamis. Sånt kan du väl ta i pm?

Tack Lamina för en rolig quiz :D

Grodan
0

Tack Lamina, för ett trevligt fredagsquiz! Kyss

Jag hade ett fel. Vet inte vad natalmöss väger…

#8 Bilden i fråga 1 har jag fått tillåtelse av rodent-info.net att använda till min artikel om Afrikansk Pygmémus.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
0

Låter bra det.

MvH  Tsunamis

Babydino
0

9/9 Skrattande

Lamina
0

Det är lite dumt dethär med copyright. Om man har tillåtelse att använda en bild om man ger credit till fotografen, så finnsdet ju ingenstans man kan ge credit. Är frågan lång så klipps ju texten av om man dessutom försöker skriva med vem som har tagit bilden. Hmm, kanske skulle fråga killarna om det går att lägga till ett fält där man kan ge credit… Obestämd

//Lamina

Grodan
0

#14 Du kan skriva i #0 att bilderna är från artiklarna bla bla bla eller från medlem bla bla blaSkrattande

Du kan också lägga in text på bilden förstås Flört

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
0

#13 Grattis! Skrattande

#15 Smart! Tungan ute

//Lamina

Apnea
0

Ett fel, men nu vet jag iaf vad nataler väger :)

Digitalis
0

8/9. Jäkla nataler! :P

Spännande frågor. Renavlingsfrågan har jag aldrig tänkt på, men det är ju rätt givet.

//frida

StillaSinnet
0

Bra läst av mig….jag missade att det stod pygmémus på första frågan! Svarade galtt mus musculus och gick vidare, säker på att det var rätt. blev lite paff hahahaaa!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare