Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 1021 ggr
Minoth
0

Choklad? Himalayan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Tundra.

Himlaya tjejen som jag trodde skulle bli blå ser nu chokladaktig ut.. Hmm..

Mamman vet jag inte stamtavla bakom, Ska få pappans skickad till mig.
Mamma är Siamese aby och pappan splash himalayan.

Eftersom jag inte har mammans stamtavla kanske jag aldrig får reda på exakt vad hon är för färg? 

Vore kul dock om de är typ choklad så det är en "godkänd färg" om jag nån gång vill ställa ut henne.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Minoth
0

En till

Minoth
0

ännu en

Grodan
0

Svårt att säga. Hon kan vara Seal Point också.

För att maskade skall visa ordentlig färgstyrka på sina pointer samt ha så stora pointer som Standarden föreskriver behövs selekterad renavel.

En riktigt snygg renavlad utställnings-Himalaya går inte att jämföra med en Himalaya som kanske bara dyker upp i en kull. De är en av de svåraste varianterna. Andra maskade är också rätt svåra, men det svåra med Himalayan är att den inte går att renavla på samma sätt som ex Siamese.

Tundra ser ut som en klassisk medelmåttig Seal Point Himalayan. Jag har haft flera sådana. Har några nu också. De mörknar med åldern, en aning.

Men givetvis. Jag kan inte säga något med 100% säkerhet. Jag vet inte stam och jag ser inte så bra på foton. Har aldrig sett bra på foton.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Minoth
0

#3 tycker det är skitsvårt att se i verkligheten också. Hon är ju mörkare nu och börjar få fina mörka fötter. 

Men hon är ju långt ifrån de andra seal point jag har haft, siameser då.
Men dom har ju varit en medveten siamese avel