Mus iFokus

Mus

Etiketter: burströinredningtillbehör
Läst 2017 ggr
OliviaK
0

Terrarium i hylla?

Jag är otroligt sugen på att fixa en hylla med terrarium ovanpå varandra och lampor över varje om ni förstår vad jag menar. Skulle bli så mkt mer strukturerat och snyggt. Har inte riktigt plats för det just nu men letar och planerar ändå inför att jag ska flytta till större. Vill hemskt gärna ha tips och inspiration av er. Var kan man köpa lämpliga hyllor och terrarium som passar in lagom i dom? Ni som har ett liknande upplägg, lägg gärna in bilder här och sktiv vart ni köpt och vad det är för mått(både hyllorna och terrarierna).

Grodan
0

Terrarie-hylla. Ja, det är mys. Man kan ibland göra fynd på repti.net och blocket när någon som slutar med reptiler eller bara minskar på terrarier gör sig av med hela hyllor och terrarier…

Jag föredrar själv lite grövre lagerhylla och terrarier som har aluminiumrygg och botten - så att de är lite lättare att lyfta och greja med…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

OliviaK
0

Har du tips på nån bra lagerhylla? :)

Minoth
0

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

OliviaK
0

Den verkar jättebra :) funkar den att fästa IKEAs dioder led lampor på tro? Skulle vilja ha såna :) Och kan man ha ett terrarium som har måtten 100*40cm i den eller är det dom "yttre" måtten? Kanske vore lagom med 80*40cm iof… Har du några bilder? Skulle jättegärna vilja se det isåfall :)

Toxxic
0

#4 IKEAs sådana lampor fäster du med dubbelhäftande tejp så det borde ju inte vara ett problem :)

Minoth
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har dioder över mina, så de funkar :) 

Har bara en bild. Nu ser de dock lite anorlunde ut. Ingen smartstore

OliviaK
0

#5 Jo då borde det ju funka :) #6 Vad fint! :) kanske kommer satsa på en sån hylla, den är ju tålig och har bra mått :) är terrariet längst ner 80*40cm? Funderar på att köpa den storleken o ha i hyllan.

Minoth
0

#7 japp de är 80x40x50 :)  Jättebra storlek!

Grodan
0

#3 Ser fin ut.

Jag skulle apropå hyllor vilka ha typ en plasthylla till badrummet… hihi…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

OliviaK
0

#8 Ja den får det nog bli :) får jag fortsätta gissa(för skojs skull) att de andra terrarierna är 60, 50 och 30cm breda? #9 hehe :) skulle också behöva lite bättre badrumsförvaring

Minoth
0

#10 japp de stämmer. i 60 bor nu 2 möss och i 50 och 30 är de ormbebis och spindel

OliviaK
0

Nemen! Vad bra jag var på att gissa då :) ormbebis lät spännande. Va e de för orm?

Minoth
0

#12 en heterodon nasicus - västlig trynsnok.  En hona som växer som ogräs

OliviaK
0

#13 kul :) själv har jag alltid varit förtjust i reptiler men har inte haft någon ännu.