Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 301 ggr
[Em_I_Am]
2012-09-15 17:43
0

Köpes: Engelsktypade

Jag annonserade förut om dove men det har blivit lite ändrade planer eftersom jag köpt några riktigt häftigt tecknade svensktypade möss förut som vi har diskuterat om här eftersom det kan röra sig om Hereford.

Jag känner så klart att jag måste ta chansen och avla vidare på dessa annars kommer jag dö nyfiken tror jag hihi. Men jag vill förändra typen mer till det engelska och därför vill jag köpa någon hane och tex två honor.

Nu som första steg spelar inte färgen så stor roll alls. Men det ska inte vara tan eller vittecknat! Så mycket solida färger som möjligt bakåt eftersom jag ju vill undvika att blanda in tex mer berkshire i dessa andra möss som kan bära på både berk och hereford.

Det som är viktigt är typen. Ögon, öron och kroppstorlek och framförallt riktigt lugna och härliga i temperamentet!

Jag bor i Ljungby som ligger i Småland men transporter kan ju ev gå att ordna.

Grodan
2012-09-15 17:48
0

Tips: nästa helg är det SM och flera kommer då att sälja möss. Du kan ev ta kontakt med dem du vet har stora fina och trevliga Engelsktypade privat och kan kanske få transporthjälp av någon på väg från SM neråt landet. Skrattande

Själv har jag inte så stortypade så jag kan inte hjälpa dig tyvärr.Rynkar på näsan

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Em_I_Am]
2012-09-15 17:51
0

Jag har inte så himla bra koll är jag rädd. Jag tycker allt som inte är svensktypat ser stort ut med gigantiska öron haha. Men jag ska försöka. Frågan är om någon ens ska söderut från SM. Verkar vara dåligt med det. Magda ska inte dit. Och ja… Finns det fler i södra sverige? Om ja, hojta gärna om ni har lust att hjälpa mig igång :-D

[Em_I_Am]
2012-09-15 17:53
0

Ett annat tips är att jag själv ska på utställningarna i Lund och Karlskrona senare i höst och vinter. Har en hamsterköpare som eventuellt kommer åka hit från Göteborg om några veckor också. Den möjligheten kan jag undersöka närmare om någon av er i Göteborg har något enfärgat, bra som är leveransklart ganska snart.