Intressekoll
Jag vill jag kolla över intresset för några möss som jag söker seriösa, kärleksfulla och varaktiga hem till. Det är ingen tingning via internet eller via foto, utan jag vill som sagt bara höra mig för.
Foton kommer senare. Just nu listar jag dem bara.
HANAR
- Morakullan´s Åkemus, Black, AX, korsad, född 20120729, e: Peanut Senega u: Morakullan´s Arrabåta
- Morakullan´s Åkermus, Black, AX, korsad, född 20120729, e: Peanut Senega u: Morakullan´s Arrabåta
HONOR
- Morakullan´s Ylle, SM/F, AX, korsad, född 20120725 - supergo och trevlig, lugn och snäll
- Morakullan´s Yllekofta, SM/F, AX, korsad, född 20120725 - supergo och trevlig, lugn och snäll
- Morakullan´s Ylle*, SM/F, SH, korsad, född 20120725 - supergo och trevlig, lugn och snäll
- Morakullan´s Ylle*, SM-BL/F, SH, korsad, född 20120725 - supergo och trevlig, lugn och snäll
- Morakullan´s Ylle*, SM-BL/F, SH, korsad, född 20120725 - supergo och trevlig, lugn och snäll
- Morakullan´s Åkerlapp, SM, AX, korsad, född 20120729, e: Peanut Senega u: Morakullan´s Arrabåta - lovande tös
Skicka gärna pm. Skriver mer senare.
Jag ordnar gärna ny bostad åt en trevlig muskille eller två, om en vecka flyttar vi 
#1 Kanske ska ta en bebb ur framtida kull? Om man kan hitta transporthjälp. Jag har ett par kullar på gång och tänkte nog inte kulla om det inte dyker upp svansknyck eller dyligt.
Morakullan´s Ylle och Yllekofta, SM & SM/F AX
Tyvärr såg jag när jag skulle ta foto på dem att moster har tuggat bort deras morrhår. Detta betyder att tjejerna inte kan säljas med gott samvete till sällskap. Eftersom de mycket väl kan nedärva detta beteende. Men jag visar dem i a f trots suddigt foto. Underbara i temperamentet nu när de slutat hoppa och rymma ur buren…
Morakullan´s Å…mus, Black, AX, korsad, född 20120729, e: Peanut Senega, SM, AX u: Morakullan´s Arrabåta, SV, SH
Aningens veckade öron. Ganska livlig och jag hade idag inte tid att ta foton eg så det blev ett snabbt suddigt
Hanen Morakullan´s Denimjeansmus, Blue, SH, korsad typ, född 20120128.
Han föddes i en kull på 16 st, 1 dödfödd. Vid 4 veckor var det fortfarande 15 st. Av 6 hanar i kullen, valde jag att behålla Denimjeansmus och Denimlovermus för att de var bäst i temperament och färg.
Till en början var killarna oerhört lika varandra och jag kunde inte se skillnad på dem. Med tiden utvisade det sig att den med bäst färg är den som är lite sämre i temperamentet. Egenligen är bröderna rätt lika i temperamentet, men som sagt jag har märkt små skillnader.
Denimjeansmus är lite sämre i färgen, men han har ett mycket bra temperament. Han är nyfiken, tillgiven och snäll. Påminner mycket om sin far. Brodern Denimlovermus är lite mer aktiv och dominant. Efter burstädning dominerar han lite över sin bror. Inga bett. Inga trasiga öron. Och när jag säger till slutar han alltid att hunsa sin bror. Denimjeansmus visar heller inte på något sätt att han mår dåligt. Varför jag letar hem till honom är bara för att jag önskar att någon annan kan få njuta av en trevlig pojk och för att han är värd att få bo ensam eller med någon hona då och då och få bli älskad och ompysslad lite mer än en mus som ingår i en lite större uppfödning. Jag tror att han kan leva själv utan problem, men han vill nog säkerligen ha mänsklig kontakt flera gånger dagligen precis som sin far.
Denimjeansmus har aldrig blivit far. Jag har valt bort honom då jag anser att hans bror är bättre i färg och typ.
De som träffat fadern Morakullan´s Smulemus har blivit oerhört kära. En underbar kille som blev 2 år och 2 månader. Var pigg och fri från nysningar och Rossel ända till slutet. Jag har skrivit mycket om Smulemus på sajten och även en lång lång presentation om honom på min hemsida så vill du veta mer föreslår jag att du går dit.
Skulle gärna ta några!
Super söta allihop! 
Nu är jag lite glad. Ylle och Yllekoftas morrhår håller på att växa ut.
Moster har fått annat att tugga på.
jag är galet intresserad men det får vänta lite till framtiden, jag känner att jag behöver någon mer enfärgad i min banded avel. Men det får jag vänta med tills jag får ihop min ekonomi. Har blivit lite för mkt hundtävlingar denna månad.
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#8 Blue Banded är apsnyggt… wow *svimmar lite*
Måste dock vara säker på att den är helt enfärgad. Flera av mina Blue är nu Berkshire mismarked… de har en liten liten vit fläck på magen. Andra kan ha vita tassar och vitt på svansen.
Sedan är de flesta anlagsbärare av c-gener, vilket visst kan vara snyggt (Colorpoint Banded är inte helt fult t ex) men inte något man eg bör pyssla med om man vill vara internationell och korrekt enligt Standard.
#9 okej, du vet bäst och då lyssnar jag :)
Men du kan hojta till i framtiden om du har något som skulle passa här :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#2 Absolut, jag har inte bråttom. Och som du säger måste ju transport ordnas också.
Jag hade tänkt ta med några sötnosar till SM, men det ser ut som om jag måste hyra bord då och jag tror inte jag har varken tid eller råd med det. 
Morakullan´s Umbrella, hona, Argente, SH, korsad typ, född 20120617 - medfött veck på ena örat, lite sotad, snäll, nyfiken och trygg, lång och fin (svår att fotta då hon alltid rör sig mot kameran…)
Fina tjejerna
Fina U-flickor!!
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Jag var totalt sönderstressad så det blev inte så bra foton, men men. De får duga.
#18 Otroligt fin kille!! Syns på hans ögon att han är snäll:)
Ska väl inte vara svårt att hitta ett bra hem till denna killen!!!
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#19 Han är t o m lite osäker. Igår när jag skulle ta ut honom ur transporten på utställningen så pep han… 
#18 vikken fin grabb!!! 
#21 Han är ganska liten… mer svensk storlek
Så fin han är! Tycker också att han ser så snäll ut.
Han är snäll. Och mesig. 
En blåmes?
Sorry ja kunde inte hålla mig 
#18 Himla söt kille!
Han verkar helt klart tala till mig
Fasen också med dessa stora avstånd!
#27 Brukar alltid gå att lösa, hade med två möss ifrån Eskilstuna som skulle vidare till någon grannkommun.
Jo fast det kan ju ta sin lilla tid, och tyvärr har möss inte så mycket tid.. Fast just denne blåe killen är inte så gammal i och för sig.