Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 336 ggr
Rymdkanin
0

Dom dör :'(

Ett av mina krav innan jag flyttade var att få ha djur med mig, men nej..

Och nu börjar de att dö alla de små muslingarna *snyft*. Av ålder? De blev iaf minst 1 år. Men jag tror mer att det är pga fel kost, och för mycket! Lilla mamma, lilla lillasyster, det var visst ett stort jobb ni fick ta över. Känner mig hemsk. Mina små bollar. Jag trodde att jag var noga med attv tala om vilken mat de skulle ha, att det inte gick med bara flingor och knäckebröd *skämms ögonen ur mig*

Är jag en dålig musägare? Känner mig usel, välkommen att klaga…

Sweet dreams, honeypies <3

mandymoo
0

När möss blivit över 1 år gamla så är dom ju gamla och man vet inte när det är dags för dom. Så man ska inte anklaga varken sig själv eller någon annan.

Det är ju den stora nackdelen med mössen att dom inte blir så gamla…

Mr.Nibbles
0

Mr.Nibbles är snart 2 år, och jag blir jätte glad om han blir äldre men vet att möss inte blir lika gamla som oss… Gråter

Rymdkanin
0

tack Mandymoo, då behöver jag inte klandra mig själv så mycket.

Har du några ungar nu, eller får senare? börjar snart bli dags att skaffa nya :)

Rymdkanin
0

Hoppas att mr Nibbles lever ett tag till iaf :)

mandymoo
0

Jag har inga till salu just nu  - alla i sista kullen är redan tingade o då är dom inte ens 3 veckor än ;)

Men väntar 2 - 3 kullar nu under sommaren *ler* Så det kommer… Kanske jätte lagom för dig då.

Grodan
0

Rymdkanin, jag förstår inte vad du vill säga med inlägget riktigt. Har du lämnat över dina möss till din mor och syster utan att berätta för dem hur de ska sköta om dem och nu så dör mössen?

Det låter som djurplågeri…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Rymdkanin
0

Grodan, jag har förklarat hur dom skall göra och allt sådant!! Och dom är över året gamla nu, dom sista två är jätte krya och pigga. Dom har dött i min frånvaro, så jag vet inte anledningen. Plåga dom skulle jag aldrig kunna göra!! Jag försökte få dom omplacerade från början, men då var det ingen som svarade på det.

Rymdkanin
0

#5 Det kanske blir alldeles perfekt då :)

Tänker du oxå i samma bittra spår som Grodan, och tror att jag har gjort det dåligt för dom?

mandymoo
0

Jag har redan svarat …

amaira
0

Men Rymdkanin! Förvånad Vad händer här? I den här tråden.

Det är ju DU som skriver, som i klartext - jag kan då inte läsa det som något annat - talar om att du inte varit tydlig vad gäller mössens mat, och tror att de fått fel och för mycket. ???

Det är ju DU, och ingen annan som har "gett sig på dig".

Det är DU som skäms ögonen ur dig.

Det är DU som säger "välkommen att klaga".

Sedan tar du illa upp när Grodan frågar vad du gjort/undlåtit att göra (allt efter vad du själv skrivit), och sedan blir du misstänksam även mot Mandymoo… Vaddå "bittra spår" ???

Kanske får man räkna med att bli trodd på sina ord, när man säger något/skriver något. ? Vore det tvärtom vore det ju sorgligt, tycker du inte? Att man ska behöva säga motsatser för att bli rätt förstådd.

Att säga vad man menar, och tro på det som andra säger, kallar jag för "kommunikation". Annars blir det "gissingslekar", och såna brukar vara förskräckligt svåra, ja omöjliga.

Jaag
0

Håller med amira där!

Rymdkanin
0

Jag skulle vilja be om att få denna tråd borttagen, då jag har insett att den blev skriven på fel sätt och jag ej är bra på att ta dålig kritik.