Mus iFokus

Mus

Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 797 ggr
mandymoo
0

Möss o katter

Vi har flera trådar med möss o hundar. Härliga bilder finns också.

Hur är det med möss o katt. Hur går det för er som har det så. Har ni katter o möss för sig eller umgås dom, ja under uppseende från er då. Skulle vara kul att veta - finns det bilder?

Mymlan
0

Jag har katter och några av dem de bryr sig inte om mössen *så länge de är i sina burar* sedan har jag några som är väldigt tetiga på burarna som ej lämnar dem ifred. Så jag har dem under uppsikt och då jag ej kan ha det så är där jag har mössen kattfritt. Samt så undviker jag gallerburar för vill det sig illa så kan en katt haka fast i en mus mellan gallret med sina klor.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

cosmonita
0

En gång när musen Tetris var bortsprungen var det våran katt Albert som hittade honom. Jag såg att Albert hade honom i sina käftar men som tur är bet han inte utan jag kunde befria Tetris fysiskt helt oskadd.

Ibland sitter det en kisse och spanar in livet i musburen, men jag har inte låtit dem ha närkontakt irl.

Kanske kan vara ett projekt att ta sig an när jag har lite tid över?

Muszimba
1

När jag var i Skåne hos min mamma 24/1-24/2 i år, så hade jag med mig min lilla mus Lilla Eowyn. Hon blev kompis med en katt där nere. Visserligen så fick jag ha koll på dem då min mammas hund Puma(Dobbis/rottis) var i samma del även om hon var platsad i soffan. Lillan blev så glad när hon sprang på kattens rygg och mage att öronen såg ut som paraboler som de stod rakt upp på henne. Tyvärr så lever inte Lillan längre, dock inte uppäten av katten som heter Prutten.

Grodan
0

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mandymoo
0

Jag gillade 2 o 4

Grodan
0

mmm… jag med (samma smak där) Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alexia
0

Vi har kattuppfödning hemme, vet inte riktigt hur våra katter blir när jag skaffar möss :D

Lilllan__
0

Min katt skulle äta upp mina möss ifall han fick vara nära dom. Gråter Synd det. :/ Men jag har mössen i mitt rum och dit kommer inte katten! SOM TUR ÄR!

Lilllan__
0

Och mina hundar vill leka med mössen när dom är lös. Men då skulle det sluta illa så dom får nosa liten snabbis ibland. x)

[Inana]
0

Jag får känslan av att möss är lite för små för att katterna ska uppfatta dem som något annat än "leksaker". Katt och råtta har jag haft tillsammans, men råttorna kommer ju upp i en helt annan storlek. Men, men… Vem vet? :)

Tina-A
0

Katt + mus låter som en lite halvfarlig kombination ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Terato
0

#11 Håller helt med. Skulle inte riskera det. Inte rekommendera heller.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Mr.Nibbles
0

Har två katter, den ena som är 20 bryr sig knappt men den andra är en sk "killingmachine"! Han älskar möss

c(S

bollen_bella
0

Förut när jag hade katt gick det sådär med katterna….

Katterna lät bli råttorna och gerbilerna för det mesta, våra råttor kunde tillochmed klättra på mina katters ryggar utan att katterna gjorde något. Men mössen var roligare (de är mindre, rör sig mer och luktar spännande) så de gick inte ihop. Vi förvarade våra smådjur i en garderob med fönster och ljus i, så det gällde bara att hålla dörren stängd när man gick ut (vi var till sist tvungna att låsa den för katterna lärde sig hur man använder ett dörrhandtag).

Så länge katterna inte har fri tillgång till buren kan det nog gå, men akta dej så att inte ngn mus lyckas smita för då kan det sluta olyckligt.

Lycka till:)

lothus1
0

Jag har 2 kattpojkar och 5 mustöser. Det går hur bra som helst. Killarna är ju intresserade av töserna som leksaker, men eftersom mössen bor i terrarium är det ingen risk för att det slutar upp som kattmat. När mössen är ute ur burarna har jag förpassat katterna till köket och stängt dörren.

Kramen!

Sara87
0

Jag har 2 katter. De är ganska intresserade av mina gnagare. Man kan hitta dom ovanpå burarna. När de är för intresserade eller om vi ska åka bort en kort eller lång stund å katterna är inomhus så stänger jag till rummet där jag har dom så katterna inte kan ta sej in till dom. Vill inte att de ska råka få tag på djuren eller riva ner burarna i golvet.. :/ Men jag tycker det funkar :)