Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 2258 ggr
Minoth
1

Sytt en sovsäck!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit kreativ och sytt ihop en sovsäck till mina framtida möss som kommer om några veckor :) 

Älskar att göra saker själv istället för att köpa! 

Aldrig gjort en förr men tycker nog den blev ganska bra Skrattande

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Minoth
1

fleece innuti

mandyosv
0

fin :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Grodan
0

duktigt liten pysselfia där!

Alla mina möss fick fleece-tuber i vintras, sydda av min mor. Tuber av fleece som man trär på toarullar…Flört Foto finns inteTungan ute

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Minoth
0

#3 haha ja de är kul att göra grejor till djur ju! :D 

trär på toarullar? Hur då tänker du?

Grodan
2

Jag brukar trä på strumpor, tuber osv på toarullar… så att det blir en lätt ingång till sockan/tuben

Se illustation - det gröna är fleecetuben/sockan och det grå är toarullen

Minoth
0

#5 ååååå nu förstår jag! tack :D

Grodan
0

Skrattande

NinaS
0

Fin!

[Em_I_Am]
0

Vad fin TS! Och smart toarulle-fodral Grodan :D Så det är alltså inte farligt att sy till sina möss? Tänker bara på om de kanske kan pilla loss trådar o så. Men det gör de kanske inte? Sist jag hade råttor o möss vet jag att jag köpte fleede-säckar, bäddar osv av en tjej som hade marsvin o sydde mycket för att sälja. Där va allt handsytt med "säkra stygn". Hon hade alltså sytt några få stygn, fäst o klippt av och upprepat så. Då kunde de inte repa upp långa trådar o få i sig. Men det är kanske lite overkill? Därav anledningen till att jag inte orkat sy något till mina möss nämligen. Tar ju tre år om man ska sy så X-)

[Dominik]
0

Ooh va kreativt och fin :)

StillaSinnet
0

jag gör också sånna som grodan i #5 eftersom jag inte kan/vill/orkar sy.

jag gör också enkla hängmattor av jeansbyxor. Inte alls lika snyggt som Minoth's sovpåsar…men uppskattade ändå :)

Som ni ser, inte ett dugg snyggt…

jag är så glad för de Svemus kommer få till vinster i Valborg av Minoth Skrattande

Hoppas också du kommer kunna sy upp till andra som vill ha det snyggare i buren än det jag visar här

Tungan ute

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Charlie2006
1

Blev jätte bra. Glad Några sovsäckar kanske man skulle göra. :)

Har själv börjat sy till mina möss, har aldrig sytt hängmattor m.m förut, men blev rätt nöjd. Har blivit både påsar och hängmattor till mössen här hemma. :) Vilket värkar uppskattas då alla sover i dom.

Tror jag behöver sy flera till denna buren, för i denna påsen trängs 9 honor. Flört men ser rätt mysig ut.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Minoth
0

#11 Ja de blir kul! jag ska sy vinster till helgen tänkte jag :) Blir skoj att se på någon bild sen att "där är en sovsäck eller hängmatta som jag gjort" ^^ 

Vi får se sen om någon är intresserad. Isf kan jag säkert sy någon efter önskemål, ta typ 20kr st eller något sånt hehe

PandanNilsson
0

Skit fint allihopas! Skrattande Jag ska nog göra något liknande till min gerbil.

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

Minoth
0

#12 va fin den var :D ser jättemusig ut! ;)

#14 gerbiler ska inte ha sånt… dom ska inte ha varken tyg eller plast i buren för att dom gnagar så extremt. de kan sätta sig i magen på dom

Grodan
0

#9 Nej , jag tycker jag inte att det är overkill. Jag ger helst inte mina möss annat än fleece och helst inte något som är sytt heller, då det kan hända olyckor. Mössen kan fastna och snurra in tassar eller svans och i stryps blodtillförseln blir den amputerad.

Fleece-tuberna var jag tvungen att ge till mössen i vinter för det var så kallt… och de var sydda med overlock.

Minoth
0

#16 så du menar att jag inte bör ha dessa hängmattor och sovsäckar i terrariumet? 

Man skulle kunna skita i bomullstyget och använda BARA fleece.. men sy måste man ändå göra.
Jag vet inte jag ska testa dessa iaf, tror inte de kommer vara någon fara

Iså vore de lika farligt att ha strumpor i buren!

Grodan
0

#17 Det beror väldigt mkt på vad för möss du har också. Om de inte tuggar på sakerna så råder ju ingen fara, men tyvärr är det mössens natur att bita i saker så…

Jag låter bara mina ha sydda grejer, i annat tyg än fleece, på rastplatser.

Minoth
0

#18 vi får väl se hur de går. Jag har väldigt mycket annat att tugga på i buren. Vi får se.

StillaSinnet
0

#18 ja, det stämmer. jaghade en köpt hängmatta inne hos en grupp möss "hur länge som helst", tvättade och hänge in igen. Så vann jag en likadan hängmatta och hängde den i en annan bur där den gruppen formigen gjorde konfetti av den på ett dygn…

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Minoth
0

#20 de är ju väldigt individuellt! vi får se hur mina nya möss kommer reagera, och sen agera efter det.

ajanki
0

Hur har dina möss reagerat på det du sytt?

Tänkte att dom har ju vart hemma hos dig några dagar:)

Minoth
0

#22 dom älskar sovsäcken. Men som kissade i den och sov i den… så den hänger på tork nu hahah fick redan tvätta den.

Hängde upp en hängmatta jag gjorde nu medans den andra torkar. Den va rolig att ligga på men inte alls lika kul som säcken där dom kunde krypa ner.

ajanki
0

#23 Vad braSkrattande

Ja, kissa på olika ställen är vissa möss bra på…men tyg är ju så lätt att tvätta!

Minoth
0

#23 ja de va lätt att tvätta som tur är!  Dom gillar att kissa på mig också :P Men dom är ju fortfarande så små fjuttar

Toxxic
0

Får du för dig att sy på beställning så hojta :D Skulle vilja ha en hängtunnel.

Minoth
0

#26 lägger till dig på facebook så kan vi prata där :)  Är inga problem att göra en tunnel

Lussie
0

Åhh, vilken fin! :)

#12 diggar "påsen" hon ser rätt så nöjd ut! Skrattande