Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 300 ggr
Jeffajter
0

Mushanar (ungar) köpes!

Jag är intresserad av att köpa 2 eller 3 mushanar (ungar) till sällskap. De ska finnas att hämta i Gävle/Sandviken/Hofors - området.

TacoBelle
0

Vattnadal har ofta möss till salu och hon bor väl i Gävletrakten.

Men du vet väl att om du köper 3 hanar så får du förmodligen dela på dom och ge dom varsen bur när dom blir äldre.

Therran
0

jag har hanar till salu som går ihop. Det är enfärgat och tan, satin och kh. PM vid intresse.

Grodan
0

Wow, vilken underbar annons! Någon som vill köpa hanar!!! En stor eloge till dig Jeffajter!

Jag har några hanar som är 1-3 veckor gamla

• pew texel, svensk typ 
  • chocolate astrex, sve/eng typ
  • black astrex,  sve/eng typ
  • pew astrex, sve/eng typ
  • cinnamon satin,  sve/eng typ (amaira?)
  • lilac,  sve/eng typ
  • blue astrex/texel,  sve/eng typ
  • blue agouti astrex/texel,  sve/eng typ

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
0

Passa på att köpa några hanar från Therese nu vettja! Hanar som bor ihop hittar du inte på zoo, och Therese ska till mitt jobb och prata hund ons-to, så hon kan ta med möss om du är snabb!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jeffajter
0

Ja, jag har skrivit till Therese och hoppas att hon svarar snart! Jag bor ju hemma (fyller 18) och pratade nyss med mina föräldrar om de skulle gå bra att jag hämtar tre muskillar på torsdag och det lät som om det skulle gå bra Glad

Pimu
0

Väntar oxå på att Therese ska svara .. SkrattandeFlört

Jeffajter
0

Okej Glad Hoppas hon loggar in snart då!

mandymoo
0

Hon brukar tyvärr inte logga in varje dag … se på svemus hemsida om hon finns listad som uppfödare så kanske ni kan hitta henne vanliga mail… kanske lite säkrare…

Vattnadal
0

njorin@hotmail.com, eller så ring, det är säkrast!

MVH Elin

Jeffajter
0

Vad har hon för mobilnummer då?!

Jeffajter
0

btw, är det HELT 100% omöjigt att få tre hanar från zoo att gå ihop resten av livet? är det inte värt att testa? vad händer om man låter dem gå ihop trots att de bråkar? ger de inte upp till slut? eller dödar de varandra/skadar varandra allvarligt Ledsen

mandymoo
0

Jag skulle inte chanse att ta 3 zoo hanar.. det är nog chansning att ta 3 bröder… man vet aldrig hur dom kommer att gå tillsammans det kan gå bra länge sen helt plötsligt så går det inte längre o då får man sätta dom en o en.

När hanar slåss så ja då slåss dom ordentligt…

Ska man prova så ska man ta hanar som kommer från en uppfödare där man vet härstamningen bakåt…

Men får du inte tag på henne så har du ju alltid Vattnadal som bor i Gävle…

Vattnadal
0

Jag har 2 zoohanar sitter ihop här hemma nu, fast då är pappan från mina snällaste linjer här hemma. Zoohanar från jobbet är lite fusk, eftersom det är svemusdjur ändå…

Jag skulle inte chansa, då det så lätt skiter sig ändå med hanar. Vill du ha hanar som bor ihop, köp dem från en uppfödare som jobbar aktivit på hanar som bor ihop.

Det kan börja med att de småbråkar, vilket är stressande nog för vissa. Sedan kan de småbita, och tillsist kan det gå så långt att de är fulla av sår och blir sjuka av det, eller helt enkelt att de biter ihjäl varandra.

MVH Elin

mandymoo
0

Zoomöss från "ditt" zoo räknas inte *Ler*… det är ju inte rena zoodjur utan har ju härstamning från uppfödare. Så det är fusk ;)

Jeffajter
0

Men det är väl inte ens säkert att hanar från uppfödare funkar i hop heller…Är det sällan hanar från uppfödare inte går att ha ihop?

Vattnadal
0

Säker är man nästan aldrig. Fast om en uppfödare har haft hanar ihop, och avlat hårt på detta, på de snällaste hanarna, så brukar det gå bra sen oxå.

Jag har en kull nu där det BORDE gå sen oxå, och de engelska tror jag inte alls att kommer att funka så länge. Där gäller det att hålla koll hela tiden, för att se om det blir tjafs. Idag när jag städat burar till alla, så höärs det lite småpip, men inget allvarligt. I 2 burar blev dessutom bröder av med sina pappor, så det blev lite oreda, men nu sover de gott ihop.

MVH Elin

Jeffajter
0

#14 Hanar från ditt zoo borde väl vara ungefär lika säkert att testa ha tillsammans, som hanar från uppfödare :P Man vet ju aldrig säkert liksom…Om man märker att de börjar småbråka så får man väl sära på dem då.

Grodan
0

#16 Gah, du vinklar frågan underbart… hm blir det rätt om jag svarar att det är väldigt olika hur hanar fungerar ihop. Vissa kan bo ihop hela livet utan problem. Vissa kan bo ihop tills de får träffa honor. Vissa kan bo ihop några månader. Vissa kan bo ihop tills de är könsmogna. Vissa kan inte bo ihop med andra alls.

Flera uppfödare jobbar för att få hanar att bo ihop, genom att enbart avla på hanar som kan leva fredligt med andra hanar, hanar som är minst dominanta i en kull etc. Andra uppfödare anstränger sig inte så mycket - vissa av dem har ändock hanar som kan leva fredligt ihop.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️