Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1485 ggr
Dressan
0

Göra rent burar

Jag undrar vad ni använder för att göra rent era burar med? :)

Själv så använder jag grön såpa Glad

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

MP160
0

Kör med vanligt diskmedel för det mesta :p

UlrikaD
0

Yes diskmedel använder jag med. Och sköljer med massa rent vatten efteråt. Funkar kanon och terrariet blir så skinande att katterna missar att det fortfarande är en vägg mellan dem och mössen ibland.Flört

Dressan
0

Aha :O trodde inte det va bra att använda diskmedel :P

Mvh Caroline

MP160
0

Tror inte det är nån fara sålänge man sköljer bort allt ordentligt. :p

Dressan
0

Aha :).. tänkte inte på det xD

men men :) jag kommer nog alltid använda grön såpa ^^ luktar så gott :P

Och ta bort lukten bra :)

Mvh Caroline

Muszimba
0

Jag brukar kombinera Yes diskmedel och Ajaz. Vissa gånger använder jag även Klorin om jag vill få bort bakterier på buren, husen och alla leksaker jag har till mina möss.

Dressan
0

Aha :) jag använder först grön såpa.. och sen tar jag på något som heter piss off :)

ska prova med dikmedel sen när jag gör rent burarna :) om det är bättre än såpa :)

Mvh Caroline

imsuchadiva
0

Storstädar jag så använder jag en spray som är bakteriedödande o tar bort lukt o lite så.
Annars så byter jag bara strö o sånt :)

blackseagull
0

använder grönsåpa. Yes är djurtestat

gulzebra
0

Hett vatten duger finfint här, möjligtvis lite diskmedel om det behövs.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Tallullah
0

jag använder varmt vatten och edikksprit. Det tar kål på bakterierna. Och är oskadligt før møssen.

Reicha
0

Vilka bra tips! =) Jag har inte heller velat använda Yes, utan har använt hett vatten - eller när det behöver grovstädas ättisksprit. Då vet jag att både Yes och Klorin faktiskt är okej. =D Ättikssprit rekommenderar jag förresten väldigt! Det var det ända som fungerade på smutsen i kisshörnan när vi använt badrummet som kanin'bur'. Vi prövade allt innan vi kom på att använda ättikssprit.

Grodan
0

Jag använder Grön Såpa. Naturvänligt och såå jäkla underskattat! Det tar bort rubbet - även lukt, vilket få andra rengöringsmedel gör.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

enbartmalin
0

Jag andvänder en sprayflaska med vatten och någon droppe diskmedel i(Grumme Äng just nu). Det sprayar i burar när det är "kiss"-skitigt och torkar av med hushålls papper, annars damsuger jag bara buren. Det funkar hos alla mina djur :)

Hälsningar Malin

ajanki
0

Jag använder diskmedel, fungerar bra! Jag låter sakerna och buren stå några timmar i diskmedlet och varmt vatten (har extraburar)

[Iyen]
0

Sköljer av med vatten, sprayar på något medel (det som är närmst) och sköljer av….gnuggar kanske lite innan avsköljning iof. Torkar med handduk. Klart. Och så i med nytt bottenströ, någon kartong, tidningsstrimlor och resten…. Sist i kommer mössen :)

Minoth
0

Dammsuger, eventuellt ångtvättar om de sitter fast någon nån stans. 
sen tar jag ytdesinfektionsmedel och svabbar rent vid varje städning.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater