12/12/12
När ni läste vad inlägget hette så rös säkert många till.. Av irritation eller rädsla. ;)
Så ja.. det börjar närma sig!
''Jordens undergång''.
Vad tror ni?
Inga dumma kommentarer, tack! Vill gärna veta vad ni riiiiktigt tror. Samt diskutering kring detta.
// Adam 
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokus! 
Haha det tror jag verkligen inte. Så många gånger folk sagt att jorden ska gå under. Och jag tror inte man kan sätta datum på när något sådant händer. Jag tror att jorden går under när solen slocknar.
Det är väl 21/12 2012 som är sista dagen??? 
Jordens undergång?
Mayafolket som gjorde kalendern på typ 5000 år, verkar inte ha skrivit med jordens undergång. Fördjupar man sig lite mer i ämnet så verkar det mer va så att mayafolket menade något helt annat. Något som mer innebär en ny era. En ny start. Inte undergång 
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Säger som #1
Eller så är det bara att de inte kunde räkna längre
precis som vi får svårt att räkna efter en triljon
#1 Hehe..
Det kanske finns någon som tycker detta är intressant och är mer insatt i det som kan förklara djupare .. :)
Kanske kommer bara människor eller allmänt djur och växter dö ut? Vissa säger att jorden kommer brännas upp av explotioner ifrån solen.. eller att någon gammal asteroid slår till antingen våran planet, eller någon bredvid som kommer därmed slå till våran och bam.
#2 ''Händer det inte 12/12/12 så blir det 21/12/12''. :p
// Adam 
- Paraxona`s ~
förresten ska undergångsdatumet vara 12/21/12
Ja just det. 21 dec är det väl också som det är tal om. Inte 12 december.
Den 21 december kommer solen stå i linje med vintergatans centrum, om man ser från jorden. Detta är vad man menar med att jorde kommer gå in i en ny tidsålder. Och det man hävdar att maya indianerna menade när de avslutade sin kalender.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#3 Jaså! :) Har snackat lite på dom andra sajterna på iFokus som är mer insatta i det här.. och vissa säger att många människor kommer dö. Inte för att det kommer att ske någon undergång, men att någon annan dimension kollapsar med våran egna. Därmed bara ''nya-eran'' människor kommer överleva.. :p
#5 Haha. Ganska sant ändå.
// Adam 
- Paraxona`s ~
Jag tror att planeten kommer finnas kvar även när solen slocknar. Jorden behöver nog inget ljus. Men det kommer inte finnas växter som vi behöver för att leva, därmed att djur och människor dör ut. :)
#9 ja, jag kommer nog att dö… som alla andra också kommer att göra.. en dag
#10 Tror jag också. Men tror knappt att det händer snaaart.. ;)
// Adam 
- Paraxona`s ~
Hehe på min konfirmationsläger sa en präst "ni vet bara två saker. Ni är här nu, och ni kommer dö" Haha!
#13 Haha! Ganska deprimerande ändå.. lol
Men sant!
// Adam 
- Paraxona`s ~
#11 Jojo! Men jag tycker det är ändå ganska intressant och lyssna på vad folk tycker här på mus.ifokus ;)
// Adam 
- Paraxona`s ~
#15 Jag har aldrig trott på sånt. Inte att poff, nu går jorden under… utan vi dör sakta, hela jorden, vi dödar den bit för bit… vi är på god väg… det tror jag… fast ibland så tror jag på vetenskapsmän som säger att nej, jorden dör inte, det som händer nu är bara en naturlig fas i jordens utveckling… typ… då kan jag bli lite glad… även om jag är orolig för isbjörnar, tigrar och elefanter…
#17 Jag är rädd för alla djur pga oss.. haha.. Som du säger, den dör saaaakta med allt annat. Mycket pga oss, men inte allt heller!
// Adam 
- Paraxona`s ~
#16 Och detdär är en bluff. Självklart har ju dom som har "tolkat" mayakalendern räknat med att den inte räknade skottår. En sån miss gör liksom inte seriösa forskare…
Jag tror inte på jordens undergång. Men visst, en ny era är vi säkert påväg in i. Folk förändras, utan att egentligen veta om det, för att anpassa sig till detta. Jag ser det överallt runtomkring mig. Själv är jag lite orolig för vad som kommer hända med mig. Jag känner det som att jag får en varning om att jag måste ändra mig, bättra mig, innan det är försent. Men det är grymt svårt… Fast dom senaste dagarna har jag kännt mig som att jag har fått ny energi att ta tag i mitt liv och inte bara sitta hemma och deppa över hur hemskt allt är och kommer bli. Hoppas bara det håller i sig… 
*svamlar*
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#19 Lite nyfiken, hur menar du att man förändras?
På vilket sätt, mot vad?
*vill ha en chans att överleva* 
#19 Haha.. tyckte det var ändå rätt kul :)
Som #20 säger, hur menar du med förändringen?
// Adam 
- Paraxona`s ~
Mina kurser i religionsvetenskap Inspirerar mig att skriva något här. Men jag tror på "världens undergång, så som här beskrivs ungefär lika mycket som Jesus återkomst eller den siste imamen. Apolalyptiskt tänkande är ingenting som jag fyller min fritid med :D ( Nattinatti! )
#22 Hehe. :)
// Adam 
- Paraxona`s ~
Oj… Det går lite djupare än vad jag orkar förklara just nu. (Nästan en vecka utan sömn ftw!) Men alltså, folk blir mer mottagliga för det stora hela, det andliga så att säga (kalla det gud eller vad du vill) och deras sanna jag utvecklas mer. Trots att folk i grund och botten är goda, och att det ju är den sidan som borde komma fram, så leder det lätt till konflikter. Det är frustrerande att förändras, särkilt om man inte riktigt själv vet om det och inte kan sätta fingret på vad det är som är fel/annorlunda (om man ens märker av att det är något annorlunda annat än undermedvetet) Jag har sett det hända i min familj, bland mina vänner och t.o.m. hos migsjälv. Det har aldrig varit så mycket konflikter, så mycket svallande känslor, som jag har märkt av i år.
Om det är som jag tror, så ska du vara en jäkligt… Uhm… Trångsynt människa? Nej, alltså, man måste vara bra ovillig att acceptera något nytt och envist hålla fast vid det som är och den sorgliga värld vi lever i idag för att inte få följa med på denna resa. Det handlar i princip om att inte vilja följa med, att inte vilja ändra sig.
Låter kanske som jag svamlar, men om man tänker efter så låter det ju ganska rimligt, Många stora religioner pratar ju ändå om att någon form av "uppstigning" ska komma.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#24 Tummen upp för det svaret! Nu förstår jag mer hur du menar 
Alltså, man behöver ju inte tro på gud eller så heller riktigt. Det kan vara det andliga inom oss, det som binder oss samman med varandra, energier. Ungefär som när man kan känna av folks sinnestämning utan att säga ett ord till varandra. Eller att man känner av om det är en person i rummet man inte kan se, om någon tittar på en. Vi är ju alla trots allt energi i grund och botten, det håller t.o.m. vetenskapen med om. Att vi alla är en del av varandra är ju ändå en ganska fin tanke, oavsett om man vill tro på det eller inte.
Eller så kan det ju vara som vissa andra säger, att Niburu är påväg hit. Men icke att frukta, enligt mina beräkningar så borde vi kunna se Niburu med kikare i minst 9 år innan den kommer så nära att jorden skulle påverkas av det. Så då har vi iaf 9 år kvar att leva nu, då ingen gjort någon bekräftelse på att en jättestor vandrande planet är påväg in i vårat solsystem. Jag menar, så länge inte NASA mörkar den delen av himlen med sina teleskop och sateliter och på något vis lyckas tysta alla amatöraustronomer i hela världen, vilket folk ju också tycks vilja få det till. 
//Lamina
Känner mig inte riktigt bekväm med att sitta och diskutera andliga saker här på mus. Precis som jag inte vill att folk ska försöka kränga på mig sin religion är jag inte så förtjust i att basunera ut min tro överallt heller… 
//Lamina
#27 Tack för din opinion. Alla dom mogna borde acceptera att du tror som du tror och här på mus.ifokus är det för bra stämning ;)
Ingen fara. Förstår
// Adam 
- Paraxona`s ~
Såg ett videoklipp igår kväll som någon la upp här på iFokus där en mayaindian pratar om det som kommer hända den 21e..
Men klockan var typ 2 och jag tittade på klippet med stängda ögon ^^ haha så jag fattade inte allt. Men då menade han iaf att det inte var jordens undergång, utan att det kommer att komma någon energi som gör att man liksom får den här "uppenbarelsen". Och att den energin bara varar i 8 min. Och att det kommer vara mörkt (som i en solnedgång) i 3 dagar. Men att han och flera till försöker fixa så att de där 8min varar längre så att man har en chans att genomföra allt man tänker.. eller nåt…
hehehe…. Ska bli spännande o se :)
Mvh Jenna