Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 997 ggr
Vattnadal
0

Engelsktypade hanar till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 4 hanar i en kull, ska inte behålla alla, men har inte bråttom att sälja, så länge de kan bo ihop. Pappan är den stora maffiga MK´s Åbåymus, bl-ag kh. Mamman är den stora rara enögda (fastnade i ståltråd)  VD Junda.rö vi kh.

Börjar med foto på mor:

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
0

De är födda 22/5, 4 hanar och en hona. Börjar med argente hanen.

MVH Elin

Vattnadal
0

Så brorsan som är ar skh.

MVH Elin

Vattnadal
0

Sedan si-ag kh.

MVH Elin

Vattnadal
0

Sist med inte minst, si-ag skh.

Har inte bestämt vem eller vilka som blir kvar här, tiden får utvisa det. Samt vad annat folk är intresserat av.

MVH Elin

mandymoo
0

#3 var otroligt söt… men pojkar har jag tyvärr gott om *ler*

Grodan
0

vill se foto på pappan!!! och så undrar jag vad morsan har för stam

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
0

Här kommer foto på pappan, Morakullan´s Åbåjmus. Ingen liten kille! Han ska få en ny bur i evckan, så han kan ha ett stort hkjul att röra på sig i…

MVH Elin

Vattnadal
0

Morsan, den stolta modern menar du?Flört

Hon är VD Junda, rö vi kh, hennes far är Rapunzels Reunion, ch/t kh, mamman är VD Little Wonder, si-ag kh (e: VD Zorn, si-ag kh blev 2 år , u: Glimra rd kh hona där jag missade prefixet… mina gamla ag linjer korsat sve/eng)

MVH Elin

Vattnadal
0

Kommer att sälja satinarna, och har en intresserad, som här får några nya foton av dem. Bara att välja!

Börjar med VD Zetes, ar skh.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=8d5acd18-5bdc-4773-8e95-69cf97dd0e0c&Filename=saluzetes.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

Ett till på Zetes…The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=a0bf668e-7314-4317-8f94-1723fbad3467&Filename=saluzetes2.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

Och så brorsan, VD Zethus, som inte alls bara är si-ag, utan minsann har vit mage, och är chincilla, eller om det egentligen ska vara whitebellied silver agouti…The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=691837fe-e545-42f4-aa0b-455942222065&Filename=saluzethus.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

Ett till på honomThe image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=523e64f5-c6f5-41b9-8b94-213412458e61&Filename=saluzethus2.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

amaira
0

Vad fina de är! Kyss Zethus är ju helt underbar!!

Grodan
0

Fina öron!!! Skrattande

amaira
0

Ja, öronen var fina, dem måste Elin ha stykit med strykjärn. Oskyldig

Jag tycker ögonen är jättefina! Så själfulla och vackra.

jack_frost
0

jag är väldigt intresserat utav att köpa si-ag skh hanen.

om jag får… Generad 

/Jenni

Grodan
0

#11 Vart kommer Whitebellied ifrån? VD Little Wonder, si-ag kh?

Men han blir väl reggad som chinchilla, den chinchilla jag köpte från Rapunzel som var en whitebellied si-ag gick ju som chinchilla… Skrattande

Vattnadal
0

#15 Japp, stykjärn är ett måste som musuppfödare. Har ett extra litet, som hör till ett dockskåp, när det är bebisöron som ska strykas!

MVH Elin

Vattnadal
0

#16 Är du väldans intressread, så ja, han är ju till salu!

Kan troligen skicka honom till Sthlm i helgen oxå. Åker ju fdaktioskt ner själv på lördag, ska gå på skansen, gratis reas med Kristers jobb. Har ingen koll på klockslag än, men det kan jag fixa, tille r som vill ha grabbar! Jag landar med buss på utanför grönan, och hämtas upp där igen. orkar inte ta mig runt mer änb till fots runt kring det området, men kan som sagt ta med möss dit.

MVH Elin

Vattnadal
0

#17 Tror det är från Reunion. Han hade söner som Tomas aspelut ville ha till whitebellied, fast i tan då.

MVH Elin

mandymoo
0

#11 o 12 En sån hona vill jag ha ;)

Vattnadal
0

Hona, vad ska du med en sån till, när det finns hanar!

Jag har EN hona, silver agouti, fast jag hade ju tänkt ha henne kvar…

MVH Elin

Grodan
0

Tror de skulle gå åt om jag tog med dem till Polen och sålde dem, dock åker jag på torsdag så det hinns inte.

Vattnadal
0

Fast nu har jag 2 intresserade, och det kanske räcker, eftersom jag bara ska sälja 2 av dem för tillfället. Började de 2 jag behåller bråka kanske en av dem blir till salu i framtiden…

MVH Elin

mandymoo
0

Hon silver- ag med vit mage ???? Det var ju den vita magen jag tyckte var sötar - ja förutom öronen då ;)

Vattnadal
0

Nej, honan har inte din vita magen, fast jag har ju dem helst utan…

Jag kommer att para Junda igen, för hon är så underbar, och ungarna är så lugna och härliga. Tror nog att jag tar en annan hane dock, för att få lite variation…

MVH Elin

mandymoo
0

*snyft* vill ha vit mage - helst

Vattnadal
0

Jag kanske får fler! Tänker på dig isåfall!

MVH Elin

mandymoo
0

*ler*

Men hade jag inte haft överflöd av hanar själv så hade han flyttat hit;)

jack_frost
0

Hej igen!!!!

Jag vill köpa si-ag skh hanen och ar skh hanen.

Det kan jag nog fixa grönan Lördag nu på lördag eller? jo,eller?!

Du får bara säga en tid till mig så fixar jag resten Glad

Jenni

Vattnadal
0

Fast argenten är redan tingad, han ska till Pimu, så det är bara silver agoutin, som reggas som chinchilla, som är ledig.

Jag pm:ar om tider jag är utanför Grönan. Går inte in där, bara på skansen!

MVH Elin

jack_frost
0

argente hanen är han tingad och om han inte är det så vill jag ha honom och så klart si-ag skh hanen.

Jenni

Vattnadal
0

Eftersom Pimu var snabbast valde hon först. Hon ville helst ha argenten, så han flyttar dit. Ångrar hon sig får han flytta med hem till dig!

MVH Elin

jack_frost
0

men det var ju fyra hanar eller?  :s

argente hanen?

ar skh? / Den vill jag ha

si-ag kh?

si-ag skh / Den vill jag ha

Jenni :s

Vattnadal
0

Det är 4 hanar, ar kh, si-ag kh, ar skh och cc skh. De 2 som är satin är till salu nu, de som är korthår stannar här så länge. Om de börjar bråka så säljer jag en av dem, men inte förrän dess. Kanske behåller jag båda ändå. Alltså är bara satinarna till salu nu, och ar skh är tingad av Pimu, cc skh (eg white bellied silver agouti, men regas som chinchilla) tingad av dig.

MVH Elin

jack_frost
0

japp då var det rätt.

Nu hänger jag med lite tröggg i bland specielt nu på kvällen. Generad

Vattnadal
0

Helt OK, huvudsaken är att vi är överrrens! Själv ska jag bara skriva några stamtavlor till, sen ska jag natta mig. Har sovit skitdåligt ett par nätter, och orkar inte ta mig upp och jobba om jag inte sover 8-9 timmar djupsömn nu…

Inatt satt jag och skrev på en artikel om berikning, färdig upptäckte jag att klockan var haklv två, inte alls vad jag räknat med…

MVH Elin

jack_frost
0

ojoj det är inte bra, jag venta bara på ditt svar så nu måste jag gå och lägga mig för att orka jobba i morgon.

God Natt!

Jenni

Grodan
0

#37 berikning?

Vattnadal
0

Berikning är när en djurart får utlopp för sina medfödda beteenden. Vissa beteenden är högmotiverade, dvs. ett beteende som är så viktigt att djuret mår dåligt av att inte få utföra det. Sådana beteenden som ej fått utlopp dyker gärna upp i andra situationer, där de skapar problem för oss människor. Exempel på detta kan vara när våra hundar gräver i rabatter, tuggar på stenar, olovlig jakt o.d. Går det riktigt långt kan det tom utvecklas till stereotypa beteenden, som vankande, skuggjakt, flanksugning o.d.

Att erbjuda sin hund berikning är oftast lättare än att aktivera den. Aktivering kräver nästan alltid att en människa är inblandad. Berikning är snarare att erbjuda hunden möjlighet till berikning, och låta den välja att utföra det, utan att uppmuntra den.

Hundens högmotiverade beteenden är bla ätbeteenden (födosök, gnaga, slita, undersöka, tugga och svälja) jaktbeteenden (tex lokalisering av byte, manövrering dödande och hantering av bytet) rörelsebeteenden (trava, galoppera, klättra, smyga osv) vilobeteenden (bädda, gräva lya od) sociala samspel (lek, konfliktlösning, leva i par, fungera ihop, föda valpar, fosta valpar osv) samarbetsbeteenden (att tillsammans med annan hund eller människa arbeta mot ett mål) och så lite till…

Tänkte att man kan ju fundera över detta på möss oxå, och så….

MVH Elin

Terato
0

Absolut! Kanske vore en artikel att skriva.. Några "aktiveringsformer" kan man ju lika gärna kalla berikningsformer också..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Grodan
0

Intressant Elin, skriver du om hundars berikning?

De har väldigt lika behov, möss och hundar, tycker jag - gnaga, gräva, leta föda etc. Jag tycker Eva Johanssons artikel Musaktivering är ganska bra. Fast jag antar att en mer vinkling åt hur vilda möss lever och hur man tillgodoser dessa behov samt ger mössen ett så rikt liv som möjlig i fångenskap vore väldigt intressant.

jack_frost
0

si-ag skh är han snäll?

Har han bra temprament?

Hur är han?

Terato
0

#42 ja, håller med om att den är bra!

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

#43 Jo, han är snäll. Lugn och mysig i handen, och bor med bröder, fast det är inte mycket att skryta om, då de inte är så gamla än…

Alla 4 hanarna är mycket mysiga, och jag säljer 2 bara för att de är satin, som jag inte riktigt gillar.

Jag kan packa honom imorrn om du vill. Jag åker med buss från Gävle 8, och släpps av vid Grönan ca 10. Minns jag rätt gick bussen hem igen från Grönan kl 18. Han kan åka ryggsäck hela dagen, om det passar bättre att träffas mellan 17-18 än på förmiddagen.

MVH Elin

Terato
0

VD Zethus.. Ååååå va fin :)

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

Hallå Jack_Frost, ska jag ta med grabben imorrn? PMade dig, men du har inte läst det ser jag. Skriver här och hoppas att du ser!

Jag måste veta typ nu, om jag ska ta med honom imorgon. Han kommer med om du hojtar till rätt snabbt, innan jag måste sova. Kikar in här en snabbis imorrn, typ runt 6, när jag klivit upp.

Då han kommer att få sitta i en liten petbox i en ryggsäck vore det bäst för hans del om vi kunde träffas på fm, men han dör knappast av det om du inte kan förrän 17.30 typ heller.

Vi kommer till Grönan vid 10, och går därifrån direkt till Skansen, för vi är inte karuselldårar alls…

PMar mitt mobilnr imorrn, om du hunnit svara att han ska med, så att vi kan få kontakt.

MVH Elin

jack_frost
0

ja ta med honom jag kommer att vara där klockan 10.00

Vattnadal
0

Toppen, han packas!

MVH Elin

jack_frost
0