Konstiga pip
Min mus Domino gör i bland väldigt konstiga pip. Jag undrar vad hon vill och vad det betyder, är det någon som vet?
I vilka sammanhang gör hon pipen?
#1 När hon precis krupit upp i min hand ser hon helt plötsligt helt osäker ut, då brukar jag släppa in henne i buren igen men då piper hon i alla fall.
Piper hon när du släpper tillbaka henne? Gör hon nått annat. Kryper ihop, piskar med svansen t.ex?
#3 Ja i bland kryper hon i hop sig och gömmer sig under tidningspapper och piper.
Sun Han. Skulle du kunna videofilma detta och lägga upp? (Du måste först lägga upp filmen på youtube och sedan kan du lägga in en länk här så visas filmen direkt i inlägget - vi kan hjälpa med detta)
Musen är ett djur som är mycket tyst. Den har inga direkta läten, så om musen har ljud för sig eller "pratar" kan det tyvärr vara något sjukligt.
Okej! Bra att hon inte låter mer. Då var det nog troligtvis inte Rossel utan kanske bara att hon blev lite rädd när du plocka upp henne kanske. Eller ev brunstig kanke? Jag hade ju en hona som ick med en hane och då vet jag hon nångång var sådär "pipig" när jag lyfte upp henne. Hon pep lixom till när jag lyfte henne och när jag klappa på henne. Annars har hon inte gjort ett ljud.
Till er alla!