akvarie/terrarie köpes
Minst 60 x 40 x 60 högt, gärna större.
Gör inget om det läcker, behöver ej ha glaslock då jag ändå måste fixa nätlock.
Har du något till salu så hör av dig! Jag finns i Nässjö.
Jag är även ute efter en stor duna, den som är ca 70 x 50 cm, helst med våningsplanet till.

Hej
Jag har inget till salu, men jag har en fråga om vad som används som lock till akvarium. (hoppas du inte tar illa upp att jag använder din tråd till denna fråga)
När jag var lite har jag för mig att vi hade det lock som tillhörde akvariumet. Det jag också minns var att var och varannan natt fanns det möss på rymmen. Det slutade alltid lyckligt, efter en stunds letande var alla möss på plats igen.
Men, jag har föstått att många använder nät istället, hur finmaskigt då? och var köper man detta?
Som sagt, ännu har vi inga möss, men det är väldigt kul att planera för de kommande… (kan knappt bärja mig :-))

Man kan köpa nät på byggvaruhandlar eller Granngården… o man ska ha mindre än 1x1 cm som mellanrum. Man ska se till att ta nät som är av lite kraftigare metall så att det håller.
Man kan göra en ram av trä o sätta fast nätet på - ram ska då ligga på akvariets kanter.

tack för svaret, då vet jag.
#2 Ingen fara.
om mina råttor ska flytta är det möjligt jag har ett bamseakvarium till salu… men jag har inte bestämt mig än…