sätta nya honer ihop?
Hej!
Jag hade tre musflickor varav en fick lämna oss för 1-2 månadersedan av tumör, så då var de bara två kvar, igår köpte vi en ny hona (född 30 nov 2012) så hon är ju bara "bebis" den 22 januari ska vi hämta hem 2 nya flickor som är lev klara då, om vi gillar dom osv även då när vi träffar dom som lite "äldre" än nu.. de är av samma uppfödare som den vi hämta hem igår. Men i alla fall.. mina två tidigare möss som börjar bli gammla den ena honan bråka som fan med den nya igår, medan min andra hona inte alls bryr sig om den nya.. sen var allt lugnt .. de sov ihop alla tre med mer.. nu är de en nya "bebisen" som är på min ena hona (hon som var på henne igår) medan min "gammla" hona bara vill tvätta och ta hand om den nya så försöker den nya bita och ha sig på min gammla hona.. är detta normalt?
jag vill ju inte att nån ska bli skadad eller dö…!
jag förstår att de kanske ska visa vem som bestämmer.. men jag tycker de går lite "rått" till eller är de bara jag som är nojig i onödan ?
ska jag ta in de andra två tjejerna då den 22 januari till dessa tre ? eller ha egen bur ? eller kanske ha de tre unga ihop o låta "de två gammla" va i egen bur ihop?
hur gör ni när ni får in nya möss i era små musfamiljer ?
på bild nykomlingen..Snövit :P