Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 367 ggr
[Angel88]
0

Jippi jag är så himmla glad!!!

jag skrev ju för ett tag sedan att min ena mus Lackris hade blivit sjuk. Hon är tack och lov på bättrings vägen nu.  Jag hittade en underbar veterinär i majorna ca 30 minuters resa med spårvangn från mig. Hon va inte så dyr som blå stiärnan som jag hade tänkt gå till först (blåstjärnan 750kr besöker, smådjurs akuren majorna 380kr besöket). Veterinären va jätte snäll så allt som allt gick det på  500kr. Så nu på docktons åder får Lackris äta lite glass morgon och kväll för att få i sig sin antibiotika i 7-8 dagar, och hon full komligt njuter av det, själlvklart få syrran oxå smaka lite (jag tyckte det va lika bra eftersom hon haft lite klet runt ögonin i fyra dagar det har oxå försvunnit nu). Visst piper hon lite fotfarande men inte lika mycket och så är lilla Lackris mycket piggare. Min kille som igentligen va rädd för mina små änglar till möss, har börgar att gosa och busa med dom, och till min stora förtjusning tycker han dom är jätte söta. så nu ska vi köpa två hamstrar med antagligen, så jag får användning för alla burar och lekaker jag har…. och ennu fler små söt nosar att kela med.

Muszimba
0

Så bra att hon är på bättringsvägen!!

Lycka till med båda två.

[Angel88]
0

tackar

Jaag
0

jättebra att hon mår bättre! och jag vill oxå säga lycka till!!

Grodan
0

Super att du hittade en bra veterinär! Det är ju en av de svåra sakerna med att vara musägare och ha en sjuk mus, att hitta någon som bryr sig om att göra djuret friskt! Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Angel88]
0

#4  Jo det märkte jag allt, uch vad jag avskyr blå stijärnan. Dom tar 750 kr bara för att vetten ska titta på djuren, sedan kommer kostnaden för grundlig undersökning. Så hon sa i telen till mig att jag kunde nog räkna med mellan 2000- 3500 tusen, så det är väl bättre att avliva vilket kostar 179kr om du åker dit och avlivar direkt och 79kr om du redan undersökt djuret. Blääää säger jag bara..

Jag uppmanar alla som bor i göteborg eller nära, att gå till smådjurs akuten i majorna. Istället för tex blå stiärnan. Dom är guda snälla och bryr sig om sina djur, där kan man till och med efter överens kommande betala av på avbetalning om pengarna skulle krisa. Det va en där som skulle betala i månads skiftet. Dom är oxå rätt billiga, dom tar 380kr besöket. Och det är väldigt lätt att hitta dit. Tel nir dit är 031- 425025. Det är ett gullit liten akut som på minner mig och engelska djur kleniker.