Mus iFokus

Mus

Etiketter: aveluppfödning
Läst 696 ggr
KråkansFåglar
2

Härliga fuzzyungar planeras!

Nu har jag satt ihop några riktigt trevliga o fina par med fuzzys. :) Målet är snygga fuzzys med härliga teckningar/eller otecknade i bra storlek, och mycket fyzzyfluff! :)

Ursäktar redan nu den dåliga bildkvaliten, men lekfulla möss och en kass mobilkamera blir vad det blir :)

www.krakansfaglar.n.nu

KråkansFåglar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först ut är Marabou: En beige fuzzy kille som kommer från magda. En stor och fin hane med mycket fluff!

Han går nu ihop med Dolly som är uppfödd av Birgitta gutke, är en mycket mörk fuzzytjej. Var väldigt glespälsad som liten med har pälsat på sig mer och mer med tiden :) Storleken på henne är ett mellanting, men jag hoppas få riktigt stora o fina ungar från dessa.

www.krakansfaglar.n.nu

KråkansFåglar
0

Näst ut är Bertil, en mörk hereford fuzzy kille som charmar alla. Han är tyvärr inte så fluffig som jag önskat men hoppas kunna baka några sådana i framtiden :)

Bertil dejtar Alva, en falsk silver agouti berkshire fuzzybärare.  Hon är född här hemma :) Och hon är en tös som gärna går på egna utflyckter om hon kan. Bakom henne finns både långhår och ordentligt fluffiga fuzzy.

www.krakansfaglar.n.nu

KråkansFåglar
0

Sist ut är "trilogiparet".

Min egenuppfödda goa Albert får stå för charmen här. Han är agouti banded fuzzy och en äkta nalle, med mycket fluff! Lika bastant som sin far marabou. Hoppas han kan vara ingrediensen till en större size :)

Albert dejtar mina egenuppfödda tjejer Azta ( Bone berkshire/broken ? fuzzy) och Alice (creme/vit långhårs fuzzybärare). Asta har börjat få riktigt mycket fuzzy-fluff på kroppen, hon är en mycket framåt liten tjej som gärna utforskar allt! Alice ja om man jämför henne med sina andra dåliga långhårs-syskon så är hon som en päsltuss. Pälsen är riktigt tjock o fin så hoppas hennes gener frodar min fluff-avel :)

(o nej Alice är inte fet, det var bara hon som gjorde till sig på fotot :P)

www.krakansfaglar.n.nu

Magda
0

det ska bli spännande att se hur dessa bebbar blir Kyss

Grodan
1

HÅller med Magda. Ska bli spännande. Fuzzy Banded ser jag fram emot.

Dolly ser ut som Burmese…

Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KråkansFåglar
0

Tack grodan!

Ja det ska bli riktigt spännande! Jag som längtat såå med att få använda mig av mina egenuppfödda musar :P På tjejernas sida finns det även satin bakåt! :)

Tror t o m Alva kan vara satin då hon är väldigt glänsig i pälsen, hon har dock inte velat vara med på en tandfärgskoll ännu :P

www.krakansfaglar.n.nu

ajanki
1

Jättespännande parningar!! Ser fram mot bebisarnaSkrattande

KråkansFåglar
1

Denna eviga väntan :P

www.krakansfaglar.n.nu

Sync
1

Haha.. :) Vart bor du förresten? :)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokus! Hjärta

Banankaka320
0

Åhh!<3

KråkansFåglar
0

I borås finns jag :) Men transporter brukar lösa sig :)

Jag brukar tex åka till göteborg, halmstad och växjö :P

www.krakansfaglar.n.nu

KråkansFåglar
1

Ännu har det inte ploppat ut några ungar av ovanstående. Men vissa är tjocka nu så snart förhoppningsvis!

Gjorde även så att jag satte in några fler långhåriga fuzzybärare tjejer och dem har kläck ur sig några bebbar nu :)

Mer info om mammorna o ungarna kommer efter helgen när man troligen tillfrisknat! :)

www.krakansfaglar.n.nu

LinneaJohaanson
1

Har mejlat dig men ej fått svar!

Är ju som sagt intresserad!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

KråkansFåglar
0

Hej linnea! Har legat sjuk men svarar dig i veckan när jag förhoppningsvis mår bättre! :)

www.krakansfaglar.n.nu

LinneaJohaanson
0

Toppen! Skrattande

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se