Gamla Fujis päls?
Jag har ju en musdam över 1 år, kanske inte jätte gammal men hon har haft en del kullar för att hon har varit en av mina möss som födde fram foder. Så hon är rätt sliten men hon har inte haft någon kull sen långt tillbaka nu för hon är pensionerad, nu går hon med en annan hona och mår så gott så. Hon är lite smal jämnfört med den andra honan.
Jag städade deras bur idag, buren står högst upp på hyllan så jag har inte sett detta innan för man ser bara dom underifrån när de står på kanten och säger hej. Så tog jag upp dom och hon har tappat hår på ryggen. hon ser inte skabbig ut men det saknas päls.
När andra möss putsar för mkt så päls försvinner på sin kompis, vilket område putsar dom? överallt eller brukar det var på vissa ställen?
Hoppas det inte är någon sjukdom, men eftersom hon är rätt gammal och "sliten" så är jag inte orolig att det ska vara nå ohyra.
Men vad tror ni? Hon är ju pigg och glad, framåt och lika social som för ett år sen :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Min gammeltant har blivit lite glespälsad i nacken o över ryggen. Hon är inte helt kal men man ser att pälsen är tunnare där. Men är det helt hårlsöa fläckar kanske det kan va en av burkamraterna som putsar lite våldsamt.
Det är på ryggen, ska ta bild ska ni få se.
Jag anar att det är någon som putsat.
Försökte få lite bilder på Fuji. Ser ut som det vuxit ut päls.
Hmm ja det såg ju inte ut som på min hona. Ser ju klart ut mer som en kal fläck mer än att pälsen är tunn.
#7 Ja. men jag har kollat n'rmre och huden är fin och rosa under inte röd eller så. Så kan det vara någn som putsat henne lite för väl?
Det är nog möjligt. Hur ser de andra i buren ut?
Det är bara en till, gudrun och hon ser normal ut, hon är yngre även.

Det ser ut som att hon blir barberad av sin kompis. Tror inte det handlar om ohyra.
#11 Vad bra att fler tycker att det ser som det. känns bättre med det än ohyra :)
Ja är det bara de 2 då är det ju Gudrun som är den "skydlige" troligtvis.
#13 Ja dessa 2 går bara som sällskap och pussa på möss så det gör väl inget? Det är väl inget hon dör av?
Nja, det är väl om Fuji blir stressad av behandlingen. Du har inte märkt om Fuji har kala fläckar nån annanstans? Brukar det pipa mkt i buren? Tänkte om Fuji säger ifrån när Gudrun är för hårdhänt.
#15 nej har inte hört något pip, jag har ju dom i mitt sovrum/vardagsrum så när jag är hemma så är jag oftast här inne och jag märker direkt om det låter konstigt från mössen.
Nej bara ryggen, verkar som det börjar växa till sig även.