Ännu en i behov av färghjälp...
Lillis kull visade sig bli en riktig regnbågskull, inte en enda unge har exakt samma färg som en annan. De flesta var inte så svåra att lista ut, men den här lilla tjejen förvirrade mig totalt. Vad är det för färg? Är det möjligt att hon är rubinögd? (Hur fungerar det genetiskt, förresten, finns det någon artikel?)

men … åååhhh .. va bäbisarna är söööta .. 

#6 Har en jätte fin o annorlunda(alfl för mig) färg ..

Tack.
Jo, tycker själv att den är speciell, särskilt för att vara agouti… Men det är väl satinet som gör skillnaden, eftersom brorsan/syrran som sitter bakom är så tråkig i jämförelse.
Fast jag oroar mig för att den vackra effekten ska försvinna när pälsen raknar.
Ja, jag är inge kunnit på "päls" men de är trist att de kan bli såna förändringar när dom blir större .. men då 2:a sidan gör de inget om de blir mer positiv förändring .. 
<---lilac agouti!
de två blå agouti är antagligen precis som du gissar två blå agouti, ev är den ena en vanlig blå med ljust creamfärgade hårtoppar vilket ger den ett tickat intryck.
tre guld är olika varianter av argente förmodligen. svårt att se på foto, måste blåsa i pälsen…
vilken stolt "farmor" jag är nu! hihi

Tack ska du ha Grodan!
En lilac agouti minsann! Då är det troligt att den ljusaguldungen är champagne argent också… Måste gå och uppdatera min gentabell!
Ja du kan lugnt vara stolt över de små. De är dessutom jättesnälla och lugna i handen, pappas rastlösa temperament till trots, så jag är så nöjd så!