Godaste musgott?
Vad gillar era för något? Favoritmat och favoritgodis att tipsa om?
Älskar mina stora små vänner..
avocado och solrosfrön är favoriterna här

aha! flottigt o gott, alltså ;)

Nori - gillar mina. Och sen solrosfrön o ärtor.

..Märkte att ärtor var poppis. Favoriten var nog ändå avocado. :)

hasselnötter och rispuffar, gärna hallon till ^^

haha.. mina älskar gnagarchoklad, havrefras, knäckebrod och chokladkakor! :P

knäckebröd och bönor och spagetti
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
ärtor, nötter, smör, avokado, rått kött…

smör?
juck!

märkte att dom gillade riskakor också!- Med ostsmak!!
Men dom fick bara lite grann för jag vill ju inte att dom ska bli sjuka..

Nä det är nog massa konstigt ei själva "ostsmaken".
Men man kan ju prova med vanliga riskakor också då rå!

Ja smör gillar mössen mycket… har märkt att specielt förtjusta är dräktiga o digivande honor *Ler* Ger man en liten bit smörgås med smör på så hinner man knappt lägga ner biten förrän smöret är borta *ler*
Frukostflingor knapras det gott på här :-) Vanliga hälsosamma till mina möss och sockrade till mig själv.
mina möss älskar glass, speciellt jordgubb och päron men vaniljknäck och vanlig vanilj går oxå bra. Dom gillar oxå minimajs litegrann, annars hamburgekött (macdonnals) med pyttelite ketchup på. dom gillar även kruk sallad, men inte tomat, gurka, ärtor mm. Deras appsoluta favorit är fröer, fink blandning, underlatblandning, ogräsfröer mm. även de fyra säden.

#6 Havrefras, det måste jag prova! Man kan säkert pilla i lite frön eller små köttfärskorn så att det blir små små tacos…
Alla mina gillar ärtor, men annars varierar det mycket från gång till gång och mus till mus vad de blir förtjusta i.
Min lilla Tikka tycker om sallad, smörgåsrån, cornflakes, maskrosblomma.. Men smörgåsrån är verkligen favoriten! Mysigt att höra när hon knaprar på det också :)

Elvis älskar Gurka!
Satt och käkade leverpastejmackor med vanlig gurka och han såg tokig ut. Så jag gav honom leverpastej. Men den sket han i och såg lika ivrig ut fortfarande. Då gav jag honom gurkan och han åt upp hela skivan!
Har ju gett gurka förut men inte uppmärksammat hur populärt det var.

Facklan diggar knäckebröd och hemmaodlat gräs.

Vårt största matvrak är Albin. Han gillar det mesta och slänger sig över matskålen när han får påfyllning. Jag hinner inte alltid undan med skopan, utan maten far ikring överallt.
En dag förra helgen låg jag i sängen och såg på TV och åt chips. Albin kröp omkring på mig och jag gav honom en liten bit chips. Det tyckte han var jättegott, hittade snabbt min lilla skål, dök ner och snodde ett chips. Sen satt han där och gnagde och såg så nöjd ut…
Dottern berättade nu också om ett tillfälle när Albin var med henne när hon åt köttbullar. "Han klev i såsen och gnagde på mina köttbullar".
Vi har inte alltid möss i maten, men det händer - speciellt när det gäller Albin…

Elyria, du har en köttbullsmus som lystrar till Albin.

Det är bra med musgott. jag har lärt Elivs att komma när jag ropar hans namn tack vare solrosfrön!
Mina älskar när det serveras kött. Men annars åker i princip allt ner, de är inte så kräsna =P
lax (både rökt, kokt, stekt och rå) och färsk majs glömde jag…