mus sorg
med tårar i ögonen måste jag nu meddela att mina underbara tre möss är döda. Medans jag städade buren hade jag dom på mitt skrivbord i mitt rum, jag gick ut ur rummet för att kasta "bottenmaterialet" och trodde att alla katter var ute. när jag kom in sitter Monster och mumsar i sig ena med den andra död och ena svårt skadad. så nu är man muslös.. 
R.I.P
Ulla<3
Åsel<3
Annita <3

BEKLAGAR 
Vad hemskt :'(
Gud så hemskt! Jag beklagar verkligen sorgen! :( Har själv förlorat en av mina små vänner idag. Styrkekramar!
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
Nej så hemskt! Beklagar. :(
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Nej, vad hemskt! Vila i frid små musarna. 
Jag råkade ut för något liknande när jag hade mina första möss. Jag var hemma hos föräldrarna över något lov och hade självklart mössen med mig. Hade precis varit och köpt kattmat, då den var tvärslut. Så jag fyllde på kattmaten och gick in på rummet där jag såg att vattnet i en av hanburarna behövde bytas. Jag tänkte att katterna var upptagna med att äta, och dom visste att dom inte fick röra mössen. Vad jag inte tänkte på var att dom var hungriga… Så jag öppnade buren, och tog upp en av musarna för att pussa lite på. Katten kom som från ingenstans, och musen var död innan jag ens hunnit fatta vad som hade hänt!
Fy vad arg och ledsen jag var på migsjälv då… 
Men misstag händer så lätt…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Näe, fy vad hemskt. Stackars dig.
Jag tycker verkligen inte om katter - sårri alla kattlovers men så är det.
RIP Ulla, Åsel och Annita
åhhh såå synd…
… sånt får bara inte hända…
….. men lätyt hänt ändå… tyvärr… hoppas de hade ett bra liv
, och att du snart köper nya små möss..
, och är lite mer försiktig då
…. de måste ha gått fort för att kasta något atr ju inte så lång tid!
beklagar verkligen sorgen! 
gick ut med "bottenskräpet" till sopptunnan annars hade ju katterna vart o rört det över hela golvet..
känner mig verkligen hämsk!!
#7 Förstår. Men du ska inte bläimja dig själv. Det var ju väldigt slugt av en katt att gå in och döda dina möss bara du vände ryggen till. Du hade inte kunnat veta det. Det måste ju gått mkt fort.
Och det är det enda som eg är bra i olyckan. Att katten dödade två fort. För det är inte alltid katter gör så. De kan plåga mössen till döds… eller värre, bara skada svårt…
ÅÅh nej :( Det var möss från mig? Från Bil-kullen?
Vila mjukt och stor varm kram till dig <3
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#9 Ja det var det och en av deras "sambo" 
dom var iaf underbara, sociala mysiga och helt underbara! dom älskade att tryka ner sig i bhn och sova.. <3
#10 Så sorligt..
Det kanske inte är tillfälle men jag har en hona som precis fött. Det är bara att du hör av dig isåfall. Väldigt tråkigt det som hände iallafall <3
#11 klart jag vill ha nya små hjärtan men just nu tror jag inte det passar så bra :/ ska känna mig för lite o se när jag ska skaffa nya! men isf blir det från dig för dom var så underbara!
#12 vad kul att höra att du trivdes med dom. Jag förstår att det inte är tillfälle men då vet du.
Du får bearbeta detta först.
tack för allt stöd!<333
jag tycker de är strongt av dig att skriva de här…
… visa kan ju liksom klandra dig.. vist jag tycker de är synd har själv 2 katter och hitils har de inte hänt men… hoppas jag slipper de.
Nää! :( har hänt mej med fast med en gerbil, jag var inte ens hemma och katten/erna fick upp burlocket på något knasigt vis.
Beklagar sorgen, klandra inte dig själv men heller inte katterna, det ligger i deras natur att göra så.
Jag blir arg då jag läser sånt här… för det första kanske man ska titta om katterna är ute, för det andra så kan du ju stänga dörren till musrummet om du nu har dom i ett speciell dör… nu led dom ju ihjäl pga av att du inte tänkte dig för! förlåt jag vill inte låta som en klagande kärring.. men tänkt dig för nästa gång..
Men alla gör misstag ock man lär sig av dom oftast.. 
RIP
#17 Jag blir ledsen när jag ser människor skriva så okänsliga inlägg. Vi vet inte om Kidinlove har haft stängda dörrar som katterna har öppnat, eller om katterna varit ute och någon annan släppt in dom. Vi vet ingenting, mer än att det har hänt och det är mycket trist för Kidinlove.
#17 väldigt onödig kommentar, tror du att hon inte mår dåligt av det som hände? Du använde ord som jag skulle bli ledsen av om jag fått mina möss tagen av katt..
Hon skrev ovan att hon trodde att katterna var ute och då var det ju klart att hon kunde gå ut och slänga skräppåsen..
Nä tänk efter innan du skriver.
Väldigt tråkig händelse Kidinlove.
tack för att det var nån annan än jag som reagerade på det.. jag älskar alla mina djur stora eller små oh självklart är jag jätte ledsen för mina bebisar 
Jag förstår att någon reagerar på det, men man kan välja sina ord och tänka igenom noga hur man uttrycker sig.
Jag vet inte hur katter är längre, det är över 30 år sedan jag hade katt. Men jag har haft iller sedan 1991 och vet att dörren till djuren måste vara stängd jämt, så att iller inte kommer in där. För direkt när dörren öppnas så är en iller där och vill in. Så funkar illrar.
Jag har väldigt bra koll på mina djur och dörrar osv, men ändå har det hänt olyckor. Några musar har fått sätta livet till tyvärr. Rena olyckshändelser. Det händer faktiskt ibland, tyvärr.