Knasig näsa...
Har 4 honor i Ä-kullen. Tänkte att jag skulle spara 2-3, och sälja berkshiren, då jag inte gillar prickar på magar. Skulle fota henne nu, och systrarna, så gav batterierna upp. Hann få 2 på henne, och inser att näsan ser knasig ut. En av de andra systrana med, fast inte lika mycket. Där är det mer bara väldans kort snok, och ögonen långt ner på den. Den här, ja, jag vet inte. Hon ser helskum ut. Annorlunda, vet inte hur jag ska säga…
Agoutin är dessutom grå, men inte som silver agouti, och ändå på tok för grå för att kännas som en riktig agouti. Visst kan det välan bli så när man blandar ag och si-ag, men det brukar ju ändå vara tydligt vem som är vad, inget blaskigt mitt-i-mellan…
Bestämde mig i alla fall för att satinen som jag trodde skulle vara till salu blir kvar. Hon är bara SÅ vacker!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ja gud nu ser jag! men jag tycker det var himla sött! Den ser liksom lite spetsig ut upptill och kort..
Älskar mina stora små vänner..

ja jag tyckte också att hon var söt
#1 ser ut som hon ler ..
jag tucker hon va skit söt

#4 Ja, håller med…
Synd att kameran la av, hade gärna sett mer av söt-nosarna. 
jag tycker hon är underbar trots sin näsa :)
ser inget skumt med nosen, lite råttlik konvex profil bara,men ingen hoptryckt boxernos eller snenos… det tycker jag är värre…