Billiga vattenflaskor på nätet?
Jag tänkte byta ut alla mina vattenflaskor (tänkte göra det till en vana varje år), och det blir kanske en 40 stycken som behövs, för att ha i reserv med. Så då undrar jag om någon här vet något bra ställe på nätet där man kan köpa en låda eller som har väldigt billigt styckpris?
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Jag har köpt väldigt billiga flaskor på zooplus.com. De säljer nog inte i "partier" men styckpriset på mina blev hälften av vad de kostar i butik i Sverige. Vattenflaskan classic 600 ml.

#1 Tack, jag hade missat ditt svar. Jag gillar att beställa från zooplus, bra grejer, bra service och bra packat, så det ska jag absolut kolla!
Medis på akvariefisk.
Jag gissar att du redan köpt nya flaskor, men andra personer är kanske intresserade av svaret ändå, så jag skriver ändå😉
Jag vet inte vad billiga vattenflaskor kostar, men jag hittade vattenflaskor av glas. Det känns som om att det skulle vara billigare i längden, då det verkar fräschare och mer hållbart. Man kan ju diska dom i diskmaskinen, vilket inte går med plastflaskor (vad jag vet). De lär vara rätt bitsäkra också. Finns både i större och mindre storlek än de jag länkat till. Jag har inte testat det själv men är jättesugen på att köpa det. Då skulle man inte behöva byta ut det efter ett år heller. :)
Här är länkar till samma vara för olika priser.
http://www.cyberzoo.se/djurprodukter/gnagare/vattenflaska/vattenflaska-glas-177-ml.html
http://www.pwss.se/product.php?productid=10499&cat=1672&page=1
http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/skalar_vattenflaskor/279259#more
Varför ska man byta efter ett år? Slitage på kulfunktionen?

#3 Glas vill jag inte ha, jag vill byta ut. =)
#4 Jag vill byta dels för att mössen käkar på flaskorna så att de slits, dels för att jag vill att de ska vara så fräscha som möjligt och jag vill ha ett lager med oanvända att använda när jag tar in nya djur.
Sedan är det ju snyggare om alla är likadana, nu när jag köpt in efter behov så har jag typ 7 olika sorter. ;)
Medis på akvariefisk.
Har du kollat på Kim o Mickes hemsida? De har billiga flaskor just nu tror jag. Zooariet.se
Hälsningar
/Emma Öhr
Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.
Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.
Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

#6 Jag har kollat där, men inte så nyligen, får kolla igen. Det är att jag är så kräsen, det finns flaskor för (om jag inte minns fel) 10kr i Ullared, men de är dubbelt så stora som jag vill ha, så jag hade helst velat köpa andra, de får bara inte vara hur mycket dyrare som helst om man jämför med det priset. ;)
Medis på akvariefisk.