Allergi-fråga
Tänkte jag skulle fråga er här om allergi. Om man är allergis mot råttor, är man också allergisk mot möss då? Eller är möss mindre allergi-framkallande? Eller mer kanske? Någon som vet?
Det är bägge starkt allergiframkallande djur, så jag tror inte att du tål möss om du inte tål råttor. Dock är möss mindre och du kan ev hålla dem på ett sådant sätt att du inte besväras av dem så mycket - i terrarium t ex med högabsorberande bottenmaterial. Jag tycker du ska prova. Låna två mushonor av någon.

Jag har provat att hälsa på såna pytte-möss på zoo. Och de känner jag inte av. Råttor får jag kontakt-allergi av. Inte allergisk av buren eller så. Men jag får röda små prickar när de går på mig. Men jag är så mus-sugen!!!!
Ja, jag har förstått det. Du är ofta här o nosar… Känner du någon som har möss i närheten av dig, så du kan prova på/låna två honor några veckor och känna efter om du tål dem. Vore ju dumt om du köpte ett par och sedan visar det sig att du inte tål dem.

Det verkar ju inte finns någon här omkring alls. Ja, jag är ofta härinne och läser. Passar ju på när jag hänger inne på iller-sidan dagligen.
Är så sugen på någon choklad-färgad-långhårig-krullig sötnos. Och sen någon/några ur amairas kull där. Jag är helt såld. Och har en tom maxi-duna här hemma. Tomma burar går ju inte an, eller hur?
Nä det är ju dumt att ha en tom bur. Jag har flera tomma råttburar, men vill inte fylla på… funderar på att fylla med möss…
men om du inte tål dem… vore ju dumt om du skaffade möss och så tål du dem inte…

Det är väl därför jag inte har några muslingar ännu heller.
Tillräckligt trött på alla människor som omplacerar djur till höger och vänster pga allergi. Eller ännu bättre, de som köper djuret fastän de vet att de är allergiska men tror att det ska funka ändå.
Jag föder ju upp chinchillor. Det är det första jag frågar när folk vill köpa om det finns allergi i familjen. VÄLDIGT många gånger får man svaret; vet inte. Suck!

Finns en zoo-affär i Gbg som ev. skulle få hem lite "vanliga" möss och inte såna där mini. Tänkte man skulle fråga dem ifall man fick låna hem några stycken i några dagar. Man kan ju låtsas att man tänker köpa dem sen.
Samma här, jag frågar också om allergi finns i familjen, speciellt när jag ska sälja råttor.
Tycker jag låter som en bra idée, om de på zoobutiken går med på det förståss. 

Fråga kan man ju alltid. Kan ju inte få mer än ett nej tycker man..
Sant! Jag vet dock att vi har några medlemmar i Göteborg på sajten…

Ja det är ju definitivt värt att testa. Jag till exempel misstänker att jag kan vara lite allergisk mot hundar och katter, men mössen har jag inga problem alls med.

Jag får också små röda prickar ibland. Speciellt av mushonan som konstigt nog är lite mer starkluktande än hanen också. Men de utslagen går bort på typ en dag så det är inget ja mår dåligt över. I början blev jag orolig men det har inte lett till något värre. Jag tror det är ganska vanligt. Jag tycker absolut att du ska prova först för det är svårt att veta innan. Lägg ut en tråd med titel typ: "möss i gbg till utlåning?".
Älskar mina stora små vänner..