Vilka växter går att ha?
Jag har mina möss i ett stort akvarie. Funderar på att sätta ner en levande växt till dom nästa gång jag städar. Men jag vågar inte utan att kolla vad som kan vara giftigt först. Så vad kan man ha?
ormbunke, ljung, kattgräs, hemtrevnad, ampelilja mm.
Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Det är sånt jag vågar stoppa i antar jag 
Yes!
Hemtrevnad var ett trevligt namn ;)
Jag har hört ngnstanns och vet faktiskt inte om det finns några belägg för mitt kommande påstående. Men jag har hört att man ska välja mindre växter (som inte har vuxit sig stora ännu) för att dessa inte är så gödda med växtnäring och dylikt.
Ngn som vill kommentera detta?
tror nog tvärtom. dom små kanske får näring för at växa sig stora snabbt. sen dom lite större har det redan åkt ur. men sen tror jag inte att billiga växter som ljung osv är behandlade med växtnäring. det är nog inte lönsamt iom att ljung kostar 10kr på vissa ställen
har kollat och det är väldigt sällan såna växter är behandlade,
När jag hade dvärghamstrar hade jag dom i ett stort akvarium fyllt till hälften med jord. I det odlade jag vete och gröna ärtor, vilket var väldigt uppskattat av hamstrarna (lite för uppskattat, det var sällan det fick växa till sig…) Nu menar jag ju inte att du ska fylla hela akvariet med jord och börja odla (svårstädat som ***), men tänkte som ett tips. Du kanske kan odla lite i en glassbunke och ställa in? Jord är dessutom jätteroligt att gräva i brukar dom flesta smådjur tycka. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Jag har en pepparkaksburk med jord i och den använder dom lite som toalett. Det konstiga är att när jag bytt jord tar det 3-4 dagar sen sover dom där! Hm, lustigt…
Växter är enkel och rolig aktivering.