Hur stort bor era möss?
Ja, vilka mått har era burar och hur många bor däri?
Ta gärna med vilken sorts bur det är också! T.ex terrarium, akvarium, dunabur, samlalåda, gallerbur and so on..

Jag har lite olika. Har några smartstore-lådor på 50x40cm. Där bor det högst 1-2 stycken. Det är mina minsta burar. De största är mina 1 meters dunor, där bor det 10 i varje. Sen har jag några dunor och terrarium i olika storlekar däremellan.
Jag har lite allt möjligt. Flickorna bor i ett stort terrarium. 110*50*45 (Längd*Bredd*Höjd.) Det ligger på rygg då listen som håller fast glasluckorna är söndertuggad, så dom har det tyvärr lite mindre än vad dom kunde ha. Däri bor det en större flock honor.
Hanarna går själva eller 2 och 2 i lite mindre burar. Dom största hanburarna är på runt 70-75 cm långa och kanske 40-50 breda, medan dom mindre är runt 50 långa och kanske 30-40 breda. Och det är då lite allt möjligt, gallerburar, akvarium, dunor och egengjorda smartstore-burar. Så storleken varierar ju.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Mina två möss har en smartstore-låda som är 50x39cm och 41cm hög med ett hål i ena kortsidan till ett akvarium som jag lagt på sidan som är 50x30cm och 25cm hög(om jag kommer ihåg rätt).
Tidigare bodde dom i en duna-bur(70cm lång) och jag funderar på att byta tillbaka till den.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin