Musflickor till salu
Finns ett par mushonor till salu, främst till kel. En har tuggat lite morrhår nämligen…
Alla är födda i februari och mars, helsyskon.
Har även en och annan bror som gärna vill flytta. Supermysiga!
Finns i södra Skåne.
Min mail: sophie_nr1@hotmail.com
//Sophie
De är nu under registrering, de flesta har fått bli jokrar i färgväg. Hårlag är i alla fall texel, långhår och satin långhår.
De är snälla, trevliga och lugna.

är det klängflickorna? isåfall kan jag intyga att de är DUKTIGT keliga (= Skulle plocka upp en och fick med mig allihopa, en tillochmed lyckades få tag i mitt finger med framtassarna och hävde sig upp i handen!
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
vad har de för stamtavla?
#3 Det är de kullarna jag tjatat om överallt… ;) Har skirivt upp stammen också i nån tråd, ska leta upp den.
Hittade lite jag skrivit:
Far: Riva (colorpoint blue(eller liknande) lh)
Farfar: Chagall (choklad skh)
Farmor: Isis (beige fox med pannfläck kh)
Mor: Vattnadals Kikimora (cinnamon stex)
Morfar: Vattnadals Åtta (liag tex)
Mormor: Vattnadals Oh! You Pretty Things (ag tex)
En tråd jag skrivit om en av hanarna som är till salu:
Supertwister/ "Far: Riva (colorpoint blue(eller liknande) lh)")
Blev inte han såld?
#6 Nä, det verkade klaffat och klart men efter att jag gett mitt nummer hörde hon inte av sig igen. Mailen har jag nog raderat så kan inte fråga om det. Kanske mailet med numret aldrig kom fram tex. Jaja..
man kan inte tjata nog tycker jag…
det är ofta så när man säljer via nätet…
#8 Behöver inte ALLTID vara så .. 
Jag tycker det är dålig stil att inte höra av sig om man ångrar sig. Ångra sig kan ju vem som helst göra men då säger man ju till i varje fall!
theriss: om du kommer på träffen så ta med om du har nån/några som ff är till salu då. 
#10 Jaa! Jätte bra idé, bring them! :D
Supertwister är jättesöt ju
försöker desperat intala mig själv att jag inte vill ha möss *s* & DEFINITIVT inte en hane :P (men skulle du ha vägarna förbi Tomelilla-trakten så vet man aldrig *skratt*)
#12 Samma här. Jag föll för Supertwister direkt när jag såg fotot på honom men en hane - en bur till - nej, det hade jag ju inte tänkt. Inte nu i varje fall. Men får jag se honom live kanske jag inte kan stå emot, vem vet. hihi…

söta!
Burmesen var himla söt!! Om du kommer till träffen o har några kvar till salu då så tar du väl med dom?
Ja, burmese är himla ballt!

Jag är fortfarande väldigt sugen på agouti brumese tjejen. Blev ju helt kär i henne på SSV utställningen…
Varför ska du sälja honom? Är han släkt med morrhårsätartjejen?

jag har en syster till dem och hon har inte visat några tecken på att tugga morrhår (än iaf).
#22 Ja det var ju inte direkt lätt att sätta ner dem igen, varken psykiskt eller fysiskt ^__^
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#23 Ja han är bror till morrhårsätaren (som verkar hålla sig i skinnet nu, hon har inte tuggat nåt mer verkar det som). Anledningen att jag tänkt sälja Freefall är för att jag har tre bröder som jag ska behålla ändå. Brodern som är från samma kull är enfärgad och det är det jag helst vill ha, och de andra två yngre helbröderna går ihopa jättebra hittills så dem måste jag ju behålla, tills vidare i alla fall. Plus att jag behåller två systrar också.

Jag vet att jag redan har sagt att dem e söta men jag måste bara säga det igen! Söööta!!!
Lever Riva? Om han gör det varför parar du inte honom med din chokladhona?
#27 Nä Riva lever inte längre, tyvärr.
Har lagt upp bilder på alla som är till salu på den här länken:
http://s19.photobucket.com/albums/b165/theriss/Mina%20djur/Mus/
(Ice Queen är med på en bild men hon är inte till salu)
Den 28 juli ska jag till Nässjö på smådjursträff så det finns kanske chans till transporthjälp uppåt landet då.
#30 O så tar du väl med dig alla djur du har som är till salu också? Finns nog stor chans att få sålt här på träffen med tanke på att det verkar som att vi blir en del folk.
varför har ni inte utställning?
Svemus verkar inte intresserat av att ha utställning här utan planerar ju för att ha i Skåne. Jag har erbjudit att anordna utställning här men inget napp så då har jag struntat i det.
det tycker jag vi ändrar på 

Oh how I would love to get that Freefall! Such a beautiful mouse!
(I shouldn't be reading these "For sale" -messages at all because soon i will found my self in Sweden..
)
there´s whiskers eating problem in the litter so I don´t think you are interested - they are not for breeding… 
We got so much whiskers eating on our Swedish mice…

Jag har aldrig haft en morrhårsätande mus. *Knack knack ta i trä* Och jag hoppas att jag inte få någon heller. men jag har väl haft tur antar jag! 
jag har haft en del… främst får jag fram sådana när jag parar in nya djur - sist en hane från Finland… men även bland de engelsktypade är det vanligt
men under den perioden då jag enbart kollade på temperamentet hade jag inget morrhårsätande, så jag får gå tillbaka till den metoden. inga vackra möss, bara snälla, lugna och trygga!
Mm jag har och har haft ett par morrhårsätare i mina dar… dessa jag har nu härstammar från engelsktypat.

I haven't had any whisker biters (yet). It's a nasty problem with mice, beautiful mice have to be kept alone cause they tease each other. :(
I hope to get some mice from around the world in the future but it often make's me wonder what other problem's they bring with them. (Other than whisker biting etc.)
I'd love to get good dove and black mice from Europe, yet have I not heard about new problems with those. (Those the other breeders have here in Finland.)
Well, you can trust a breeder who can tell you about sickness and things in their strain. Not trust a breeder that wont answer when you want to know about sickness, behaviorproblem and so on in familytree…
vilka fina!
gu så söta!! Du tar väl med allt du har till salu till träffen? 
Nimrodel var då för härlig! Skulle vara kul å hålla honom i handen, blåsa i pälsen och färgbestämma honom.
Så fina pälsar där Theriss! Hur är det nu med morrhårstugget?
Det är fortfarande Earthrise, agouti texel honan som tuggar. Hon verkade sluta med det ett tag men har kommit igång igen… kanske beror på att jag bytat om i burarna så de är fler nu, hon kanske inte gillar det. Grejer att klättra på osv har de massor. Men ingen annan tuggar i alla fall *ta i trä*