Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1830 ggr
jack_frost
0

Säljes: Sebramus Hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En Sebramus hane född 2007-02-22
Han är ej till avel han kan inte leva med andra Sebramöss för han skadar dom andra allvarligt!
Han är tam och snäll mot människor men lite blyg ibland men det brukar gå över.
Han ska leva ensam och inte med sällskap!
Han är regad i svemus.
150kr

Bilden är på honom när han var en liten bebis.
Han heter Price.

/ Jenni

Ellinor_ludde
0

Gud va söt, skulle så gärna köpa den men jag har inte tid,
plats & péngar ^^,

dreamiz
0

Håller med, så himla söt! Var finns du? Hur sköter man en zebramus? Hur ska han bo, mat, inredning?

Jaag
0

hihi   va gullig!

Muszimba
0

Om jag inte minns fel så bor jack_frost i norra Sthlm.

dreamiz
0

#4 Ok, inte här i närheten alltså men transport kanske går att fixa till min träff här. Räcka ut tungan

O så hittade jag en artikel som Grodan länkat till om hur man sköter zebramöss. O det skulle va kul att ha en! De är så fina tycker jag o jag har ju alltid gillat det ovanliga. hihi…

Muszimba
0

Jag skulle ju kunna ta honom med ner till träffen om det blir du som får första tjing på honom.

dreamiz
0

#6 Snällt.

Jag funderar vidare under tiden tills vi får veta om han fortfarande är till salu eller inte. Räcka ut tungan

Muszimba
0

#7 Jack_frost finns med samma nick på zoonen och har samma annons inne där oxå.

dreamiz
0

#8 Ok, då kan jag kika in där också då.

Fairytail
0

Vad sugen jag blev på en zebramus igen..;)

Hade ju 4 pojkar, som sen blev 3+1 då sönerna attackerade sin pappa. Sen blev det bara pappan kvar. Och han var så underbart mysig! Min fina Nevele Pride..;)

Grodan
0

hur är zebrisar att ha?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jack_frost
0

Han är fortfarande till salu.

Men Sebramöss ska aldrig bo i en galler bur för dom gör illa sig på gallret bryter armar och ben.

Dom måste bo väldigt stort för att trivas två st sebramöss ska minst bo i en duna på 70cm.

/ Jenni

Fairytail
0

Jag hade mina tre bröder i en galler bur med vääldigt hög underdel. Det var bara när de satt på huset som de nådde upp till gallret. Vet inte riktigt hur stor den var eftersom jag inte har kvar den. Men stoor var den..Flört

Varför skulle de göra sig mer illa i en gallerbur än något annat djur?
Mina pojkar var mest bara på marken, de gick upp på huset för att få bättre utsikt..;)

dreamiz
0

#12 Du skrev att han inte kan bo med andra, så antar han trivs att bo ensam då?

Jag har ett terrarie fast nu har jag inte det här så jag kan mäta men har för mig det är ca 60 x 30 (kanske mer, jag kan gå ner i källaren imorn o mäta), men det är för litet då antar jag?

dreamiz
0

Skulle verkligen vilja ha en liten zebramus, eller två. Jaja, det blir väl fler tillfällen. *ler*

jack_frost
0

Så klart du får köpa honom!

Jag menade inget illa med det jag skrev jag vill bara att du ska veta vad du vill ha eller köpa.

som säljare så måste jag tala om det för dig. så att du vet.

Glad

Jenni

Laika
0

Tittade in i en djuraffär idag, och såg en hel hög med Zebramöss… Och de låg inte huller om buller som vanliga möss heller, utan snyggt staplade på varandra i tre lager, med huvudena åt samma håll…! o_O;;

Är detta sinne för ordning typiskt för dem?

jack_frost
0

ja så gör mina också Glad

dreamiz
0

#16 Självklart måste jag veta vad jag vill ha! Jag har inte tagit illa vid mig alls men trodde att du inte ville sälja till mig. O det hade varit ok då det ju måste kännas rätt för säljaren också!

Jag har i varje fall fortsatt läsa o kolla o blir bara mer förtjust i zebramössen!
Jag är fortfarande intresserad o transport verkar ju gå att fixa (till 28 juli om muszimba fortfarande ställer upp).

Muszimba
0

Självklart är jag ställföreträdande "tågchaffis" för möss, det vill säga om ingen ska ta bilen neråt den dagen och jag kan åka med.

conne
0

herregud vilka sööööta små krabater

dreamiz
0

#16 Ok, då är jag intresserad, om transport 28 juli låter ok för dig.

Grodan
0

#17 vilket ballt foto det hade blivit…

dreamiz
0

#23 Ja verkligen! Låter supergulligt! Men man har väl aldrig kameran framme när man skulle kunna få den perfekta bilden? Ledsen

jack_frost
0

jag har sådana bilderRäcka ut tungan

Laika
0

Ja, typ så låg de… Fast tre på varann lutade mot burväggen (såg själv hur trean klättrade upp), och lutade mot dem en stapel på två…

jack_frost
0

dom brukar ligga på varandra nästan jämt

[Theriss]
0

Som (mina) gerbiler då =P Tyvärr hade gerbilen ytterst till höger gått därifrån, men annars var det en snygg och prydlig gerbilpyramid *hihi*

dreamiz
0

#28 Gu så gulliga de e!!!

Grodan
0

#28 haha

Terato
0

#28 Haha vad lustigt! Man ser verkligen vart den har legat!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Laika
0

Skrattande Den svarta tycks inte riktigt vilja acceptera att hans/hennes underlag försvunnit…