Mandelmassa söker ny familj
Mandelmassa är en knubbig musgrabb född 6/5 -07.
Hans mamma heter Sanders Mandel (choklad skh, eng), imp Finland och hans pappa heter Morakullan´s Krumelurmus (pale lilac kh, sve). Om ett par veckor vill Mandelmassa flytta till en ny familj. Han kommer nog bli ganska stor och väldigt mysig och underbar *ler*. Han och hans syster är ena riktiga gosenallar.
Mandelmassa 17 dagar gammal på bilden.

Vad är han för färg?

Är den inte lilac?? Väldigt söt iaf!
nämen så skoj att mandel fick en kull, med krumelurmus… 
O så söt!
Han är så söt och fin så jag vill ha honom själv… *haha*
Lilac är verkligen en vacker färg (fast han är lite för ljus antar jag, i och med att han bland annat har en pappa som är rödögd). Mycket medgörlig mus (vänder och vrider på honom hur jag vill utan att han gör motstånd) och snäll och nyfiken. Stora öron har han också *hihi*
Tog en snabb bild på honom innan idag.

Sötnos!!! Också en sån där "vill-ha-mus", precis som Supertwister. hihi…
Jättefin kille!
Mandels syster Kastanj fick sin andra kull igår, hela 9 st födda - varav en dödfödd! *vill inte sno tråden, bara meddela att släktingar finns* 
#8 Kul =) Vem är stolta fadern?
En svensktypad lilac argente pannfläcks berkshire texelhane med megamaffig päls och ett underbart temperament, vid namn Morakullan´s Snyggomus!
(kusin till Krumelurmus)

#10 Väntar med spänning på att ungarnas pälsfärg ska börja synas…
Tror inte det blir tecknat - då ju Kastanj är rätt renavlad enfärgad och inte borde bära på någon tecknad-gen
Å en riktig vill-ha-mus!!
så underbart söt!

verkligen! Det finns lite för många såna tyvärr!
Älskar mina stora små vänner..

Gud vad söt han är!

Hur är han med revirpinkeriet? Luktar han mycket/lite, hur är han med andra hanar, kan han gå ihop med andra osv?
Är lite nyfiken utav mig.
Lilac är klart en underskattad färg!
Jag tycker lilac är himla fint!!