Honey Bee
Vad är hon .. ?? hon är registrerad som blue stone .. Grodan funderade på om hon var burmese o bad mig gå in på finska forum o fråga, avd dom tyckte .. där har jag fått olika svar .. här är länken till tråden: http://hiirifoorumi.net/viewtopic.php?p=171269#171269
Förslag:
colorpoint beige x 2
Bl-bur
cpb x 5
o en tyckte hon var för blå för cpb o för brun för bl-bur
li-bur x 2
Det Rapunzel skriver är mest intressant!
En usko että on bl-bur, ihan liian ruskea. Cpb tai l-bur.
(översättning?)

Finska klarar jag inte *S* Men om jag får säga är det inte väldigt svårt att se vilken färg på det fotografiet? Måste det inte vara ett klart, bra fotografi med rätt ljus för att man ska kunna avgöra det? Och specielt om det är en "svår" färg? Jag ser mest en ljust brunguldaktig färg.
finns några andra foton som är lite bättre, men pimu har ingen bra kamera (säger att hon inte har makroknapp på sin kamera)
Jag tror Rapunzel skriver att hon inte tycker att det är en blue burmese, utan snarare en colorpoint blue eller en lilac burmese.
#1 "En usko että on bl-bur, ihan liian ruskea. Cpb tai l-bur" = Tror inte att de är en bl-bur, alldeless för brun. Cpb eller l-bur .. jag skrev till henne att bilden var alldeless för mörk, så därför såg hon brun ut ..
Jag har en "macroknapp" på min förra kamera, men där funkar inte blixten .. *suck*
#4 vad skulle du me översättning till .. du förstod juh .. 
ja, fasiken, det har du rätt i…