Möss till Nässjö
Vilka kommer att ta med möss till Nässjö?
Jag ska kanske, kanske köpa möss till en annan värmlänning och då behöver vi ju veta i förväg vad som kommer att finnas…

Jag ska ha svarta svensk typade tjejer med mig.
Det kommer också att finnas lite blandat dove, gult, silver mm från en tjej som inte kan komma själv men som skickar med möss till salu hit. Vad det blir beror på vad hon har till salu när det är dags.
om jag åker har jag med mig lite blandat… men jag är inte säker på att jag åker än…

Hejsan allihop!
Jag har varit registrerad här på mus.ifokus nu ett tag och läst väldigt mycket intressant. Men jag har inte skrivit något än och jag tycker det passar bra nu då jag är värmlänningen som Elyria pratar om.
Jag och flickvännen är ute efter ett par mushonor, helst i olika färger. Den enda färgen vi inte riktigt vill ha är rödögd vit. Förutom det så är vi inte kräsna när det gäller färg även om vi har funnit några favouriter geneom bilder här på forumet och på andra ställen:
Black tan är min absoluta favourit, även om jag gillar alla tan-sorter jag sett. Flickvännen säger att hon gärna skulle vilja ha en tecknad av någon sort.
Annars gillar vi färgerna Dove, Lilac, svartögd vit, vanlig svart och röd/gul. Men efter jag läst om de röda mössen så är jag lite osäker på om det är någon bra idé, med tanke på deras genetik-problem.
Hur som helst är det ett väldigt trevligt forum ni har här!
/ Raya
Ja verkar väl inte omöjligt att det ska finnas nåt till er här. Fast kanske ska tillägga att de jag nämnt är inte reggade, men man kan ju regga dom om man vill. Hon har bla rödögd gula möss o hennes har inte blivit tjocka! Så dom är jag intresserad av. 
Tecknat vet jag inte om det kommer finnas nåt. Verkar svårt att få tag i tycker jag, bortsett från zoomöss. Själv tycker jag också att tecknat är otroligt gulligt!
Men det kan ju vara fler som har med sig som jag inget vet om än!

Hoppas det hinner sluta regna i alla fall, till den 28e, så alla kan ta sig till Nässjö…

Synd att det var så attans långt till Nässjö. Annars hade jag kunnat ta med några tecknade..
Älskar mina stora små vänner..
#7 Ja synd, hade varit kul med lite tecknat också ju. *ler*

Ja, Teratos tecknade är ju så söta…

Ja det är de verkligen!

Dreamiz: När vet hon vad för möss hon kommer skicka ner? Blir int e mössen tjocka skulle jag också vilja ha gula, men du kanske har tingat alla dem nu då? 
Spelar det stor roll om mössen inte är registrerade? Vilka är nackdelarna med det?
Terato: Ja det var verkligen synd att du inte ska dit. Dina tecknade möss var nog bland det gulligaste vi sett…
Jag hoppas också på att regnet lugnar ner sig lite då jag äntligen idag går på semester!
En annan som kommer på träffen ska träffa uppf o då plocka med sig lite som hon vill sälja. När det blir vet jag inte. Vet bara att hon nämnde att hon nu hade lite blandade färger så det blir lite blandat som kommer hit. Mer vet jag tyvärr inte än. Vet inte hur många gula det kommer finnas heller.
Jag har inte tingat nån utan bara sagt att jag är intresserad av gula då jag gillar färgen. Men sen när man träffar mössen kanske det är helt andra jag faller för. 
Om de inte är registrerade har du ingen stamtavla, du vet inte vilka djur som finns bakom. Vet inte om du kan ställa ut dom heller om de inte är reggade (men man kan som sagt regga själv i så fall.) Så vill man veta säkert vilka djur som finns bakom ska man bara satsa på reggade möss.
Om jag åker, får du följa med från 08 Terato!!!
Jag kommer ha sex hanar och fyra honor med. Alla är trevliga sällskapsmöss =)
Hårlag texel och långhår, en hane är korthår. Olika färger.

#13 åå va snällt! :)
kan ju vara bra att fylla bilen med folk att dela soppan med! *låtsas vara ekonomisk*

Om du ska åka neråt, grodan, får jag oxå vara med på ett hörn och dela bilsoppa med dig? Det blir ju billigare än tåget.

Finns det förresten något prel.datum utsatt? Jag följer gärna med om grodan åker.

Det är den 28:e juli som gäller.

Det är ingen som planerar att ha nån Black Tan-tös med sig? Tänkte bara jag skulle kolla…
Har du nåt med dig själv elyria?

Vi har inga ungar just nu. Men vi tar väl med honorna vi har kvar i B- och D-kullen. De är fyra, men den goaste kan jag nog inte slita mig från så jag tar med tre… De flesta hannarna i de kullarna sitter ensamma nu så jag tar inte med alla, men några kan få åka med. Om nån är intresserad av nån speciell hanne, så säg till. Det finns många trådar här med de mössen. Sök på D-kull och B-kull.
De här tjejerna och killarna är dock inget för avel, men perfekta för sällskap.
**B-kullen
**Född 2006-10-13
e. Morakullans Jolly Jumpimus
u. Vattnadal Eir (fick tumör)
agouti och blå agouti
**D-kullen
**Född 2006-12-02
e. Någon av B-killarna (blev könskmogna före 4 veckors ålder och parade sin extramamma)
u. Vattnadals Iptet
himalaya och agouti-burmese

Det brukar i alla fall funka att söka på D-killar, men i dag gick det inte så bra. Så jag puffade upp en av våra till salu-trådar.
Ta gärna med burmese om ni har! Jag vill inte tinga möss i förväg men vill gärna se. *ler*
#20 Black Tan kan vara svårt. Det är i fall du själv kan leta reda på någon uppfödare som har och som kan se till att den hittar till Nässjö - från Stockholm ska det inte vara för svårt att få med några möss, då ju i a f Muszimba anmält sig som transportör. Om jag får en medchaufför så kan även jag ta med något, men som sagt… jag bestämmer mig inte än… jag kan bestämma mig så sent som samma dag om jag kommer eller ej… gah, så sköööööööönt!!! weee
(tyst, dreamiz, jag gillar att överraska)

#24 - Vi har ingen vanlig burmese till salu - bara agoutiburmese. Men jag kan fråga Domino, burmese fox, om han har lust att följa med för att visa upp sig…
Tror muszimba är ganska fullastad redan med djur hon ska ta med. Men fråga går ju.
#26 Ja du får gärna ta med o visa upp om inte annat! Men ta gärna med de ni har till salu - oavsett färg. 
är det nedräkning nu? 14 dagar kvar… 
ååå önskar att jag kunde åka 
#28 Ja, 13 dagar kvar! Men jag hoppas ändå de går saaaaakta då min semester börjar nu o den vill jag ska vara lääääääänge!
#29 Varför inte då?

Det lutar åt att jag och Charlie kommer. Beror lite på hur mkt jag jobbar dagarna innan. Funderade på om man ska ta med kaninen isf (= Om någon vill kela med ett lite större fluffdjur
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#31 Kul! Hör av dig innan så jag vet säkert. Är bra att veta hur många vi ska vänta in (vid stationen eller zooaffären).
Ta gärna med dig kaninen! Här finns inga kaniner längre men ändå en blandning av olika djur.
och jag tar med katten? näää, blir lite dumt va :P
Kul att det är så många som kommer! :)

#32 jadå, senast några dagar innan. Vi kör nog upp dock.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#30 jag jobbar tyvärr..
#35 Ok, synd.