(S) Underbara pojkar behöver nytt hem
Det är med sorg i hjärtat att jag behöver sälja även mina två sista hanar… Dit vi ska flytta är det inte tillåtet med djur. :(
Så nu hoppas jag någon underbar själ kan ta sig ann dessa pojkar!
Det är två hanar, födda 10/2. Syskon. Otroligt personliga individer som är otroligt underbara! Handtama till 100, snälla och hoppar inte. Funkar tillsammans.
Vad jag förstått är de båda mörk agouti, den ena aning mörkare än den andra, båda med vit mage med röda/gula stänk längst sidorna. Korthår, och även korsad typ.
Mössen finns i Skåne, utanför Landskrona, och önskar långvariga och kärleksfulla hem. Säljes tillsammans/var för sig.
Bild 1: Harry
Åh, verkar vara helt underbara killar!! Jättesöta är dom också ❤️
Hoppas du hittar ett toppenhem till dom!!
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Hej, hur gammal är dom? :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
#9 De är födda den 10/2 :)
Ska avvakta när jag kanske redan har fått tag i två andra men jag hör av mig! :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Åh, vilka underbaringar!
Bor tyvärr i Uppsala annars hade dom varit supervälkomna hit!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Nu börjar det bli lite bråttom att hitta nya hem till pojkarna! Är ni det minsta intresserad, tveka inte att höra av er, de behöver ett nytt och kärleksfullt hem!
Hej, bor i Uppsala. Men om man hittar transport tar jag de mer än gärna! :)
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.
#14 slå ett öga på djurtransportifokus, kanske finns det möjlighet att någon tar med sig mössen till dig? :)
Nu är det bara Pigge som behöver ett nytt hem! Tyvärr är det lite bråddis… Jag ska ladda upp lite nya bilder, om det är någon som är intresserad 😃
Pigge har fortfarande inte fått något nytt hem och köparen till Harry lämnade återbud. Har klickat lite nya bilder och hoppas verkligen någon kan ta dessa underbara pojkar. Säljes nu var för sig, då efter särandet när Harry skulle flytta funkar de inte längre ihop. Det är två mycket sociala och trevliga individer. De är kanske inte de finaste mössen utifrån utställnings och avelskriterier men de är två underbara kompisar som går med på precis allt!
Pigge, som är den som är socialast, brukar sitta med vid skrivbordet när jag gör läxan/sitter vid datorn. Harry kommer alltid fram direkt i buren men han har en bit kvar till att kunna vara med ute helt och hållet. Två underbara kompisar som kommer göra någon glad, det vill jag lova. :)
Bild på Pigge
Killarna kan säljas tillsammans med terrarie och tillbehör om så önskas. Priset är inte högt då de verkligen behöver nya hem. :)
Jag vill supergärna ha möss/mus men min mamma vill inte ha fler djur :/
Vem finns kvar?? Jag bara undrar… De är ju sååå söta! :)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Jag finns i Skåne, strax utanför Landskrona. Ja visst är dem 😘
Är ingen av dem såld ännu??
Kan tänka mig ta hem båda.
Hur är de i temperamentet? De verkar vara super trevliga.
Svensktypade eller Engelsktypade/ Hybrider?
Ålder?
Pris?
Skulle kunna ge de ett hem där de får kärlek varje dag.
Kommer ta upp de och hålla på med de mycket, de får springa i sängen varje kväll och sen få super god mat, inklusive lite annat som knäckebröd och annat godis!
.
Vad kul att ni kan tänka er att ta hand om dem!
#27 Slå en kik om du får plats ;)
#28 För att besvara dina frågor:
Harry är otroligt social. Han vill hela tiden ut ur buren (han vet var jag öppnar och sitter alltid och väntar när jag är i rummet.) Han är mycket trevlig och smart! Han har aldrig någonsin bitit mig men han nafsar gärna på din tröja. ;) Mad andra hanar är han väldigt dominant och aggressiv. Men han är så pass snäll att om du sticker ner handen imellan så skulle han aldrig röra dig. Ett hjärta av guld alltså. :)
Pigge är däremot lite blygare. Han håller sig mest för sig själv och du måste locka fram honom i buren. Men när han väl är i din hand så vill han inte lämna den, som du kan se på bilderna. ;) Han är även han otroligt trevlig. Han är låg i rang (hade tre hanar som gick tillsammans och det var alltid han som de jävlades med.) Kanske funkar han tillsammans med en annan hane. Jag är inget proffs så kan inte uttala mig om den saken. :)
Vad jag förstått är de båda hybrider. :)
De är födda den 15 februari, alltså ca 12 veckor om jag räknat rätt.
Eftersom hemmet är viktigare än priset säljs dem för en symbolisk summa på 50kr styck.
Det låter verkligen som det skulle få det bra hos dig! Hoppas du tycker de låter intressanta och de får väldigt gärna flytta in hos dig! :)
Okej vill ha båda Igentligen men tror nog Harry skulle passa lite bättre här då! :)
Får man avla på de eller är de inte något att avla på?
.
#30 OJ jag har förväxlat namnen. Haha… Det är Pigge som är den sociala. :) Du får jättegärna ta båda, om du har plats men det är självklart upp till dig! Det är bra ifall de får ett nytt hem så snabbt som möjligt! :)
Det går absolut att avla på, dock vet jag inget om färger och anlag osv, men de kommer från en hobbyuppfödare och inte från en djuraffär och skulle med full säkerhet säga att de kommer från friska möss! :)
#31 Oj, har du förväxlat namnen! Haha! :)
#32 Haha ja.. pinsamt.. Men det är det enda som förväxlat, på bilderna är det rätt men inte i individbeskrivningen… :)
Hej, är intresserad och kan ta de dock bor jag i Ljungby (Kronoberg län)
:) om de finns kvar skicka meddelande så kan jag berätta mer vad jag kan erbjuda :)