Smådjursmässa i Nyköping, våren 2013?
Jag tycker det ska vara lite flera smådjursmässor. Exakt på vilket sätt spelar inte så stor roll eg. Det kan vara flera klubbar som delar lokal och har inträde, eller som en mässa där man har bord och monter.
Just montrar kan vara dyrt att hålla på dem (bygga väggar och planera), men det går bra utan väggar också.
På nittiotalet hade SDK smådjursmässor i Jakobsbergs ishall. Då var alla smådjursklubbar där och hade utställning. Man hade endast bord, för monterväggar fanns ej. Tror det bara var en dag.
Även kaninavelsföreningen höll mässor på Galärvarvet på vintern (tror det var trettonhelgen, dvs innan Husdjursmässan började) och det roliga med denna mässa var att man tog inträde och gick det med vinst så fick alla deltagare en slant.Denna mässa var flera dagar.
I a f så saknar jag dessa renodlade smådjursmässor, där endast klubbar och föreningar osv är med. Inget jippo, inget tivoli…utan bara djur… Och så tycker jag att det vore skoj att försöka ha en mässa lite söderut när det inte är smällkall vinter.
Vad tycker Ni?
Har Ni tips, ideér?
Kom med förslag.
Jag känner inte till lokaler här, har heller inga direkta kontakter längre och inte så många kompisar, så alla förslag och tips osv är välkommet. Jag menar nu inte att jag ska anordna detta heller utan jag bara skriver…
Går bra med Norrköping också…
Tycker det låter kul. Ska ju försöka va med små smådjursmäsan nu i januari. Har aldrig vart md på nått liknande förut. Men det är ju en bra chans att vissa upp friska djur, promota seriös uppfödning och sprida bra info osv. Är det i Nyköping/Norrköping har jag ju inte så jäkla långt heller o kan ställa upp med möss o tenrecs kanske :)
#1 Vilken smådjurmässa ska du vara på i januari?
Eller menar du husdjursmässan?
Ja jag mena husdjursmässan :)
Gick inte så bra med detta. Jag har fått noll respons… nästan… mest negativ respons. En hundkvinna skrek lite väl aggressivt åt mig att det inte finns några lokaler i Nyköping, utom ridhus, som tillåter djur…
Trist trist… men det är nog lika bra med tanke på smittor