Sitter bara på en gren
Min ena mus som för en och en halv vecka sedan blev ensam beter sig konstigt. Hon sitter på en gren och sover. Hon har suttit där flera timmar nu. Jag har haft upp henne små stunder men hon sätter sig alltid på grenen igen.
Varför sitter hon bara där?
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag skulle tippa på att hon är deppig pga ensamheten…
❤️ Älskade husdjur

Jag känner inte din mus alls, det är ju bara du som gör.
Men om jag bara utläser vad jag ser på bilden så ser jag en ensam och ledsen mus.
Ja.. som ovan.. ensam och ledsen :(
MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus
Stackars, hon ser verkligen deppig ut 😕
Vad gör jag åt det? Förutom att skaffa kompis åt henne.
Kompis eller ta bort skulle jag säga… Finns inte så mycket andra alternativ…
❤️ Älskade husdjur

Jag hade ju skaffat kompis till henne.
Har du inte möjlighet att skaffa en vän till henne, försök sälja henne till någon med en/flera kompisar!
❤️ Älskade husdjur
Jag skulle gärna skaffa kompis åt henne men det är svårt att få tag på här uppe. Och jag vet ingen annan i norrbotten som har möss. 😕
#9 Åk någon annanstans och köp en till mus.
Tycker JAG… 🤔
Andra alternativet hittar du högre upp i tråden.
#10 Då kan du ju betala resan tycker JAG. 😉
Närmaste uppfödare bor 56 mil från mig. Det är inte så lätt att bara åka och köpa någon annanstans. Då hade jag redan gjort det.
Annars kan jag be djuraffär ta in möss från nån grossist..
Varför ska jag betala för ditt ansvar? :/
#12 Såg du smileyn?
Du skrev 'åk någon annanstans och köp en mus' som att det skulle vara så lätt.
Missade smily :) Förstår att det inte är lätt

Hur långt upp bor du? Jaxwire bor ju uppåt, men kommer inte ihåg var. Kanske nåt? Jag har lyckats få ner möss från Norrland en gång men det tog en jäkla tid innan det lyckades.
Finns det inte ens nån djuraffär som kan ordna möss?
#15 I norrbotten. Det är just Jaxwire som bor 56 mil bort.
Jo djurmagazinet brukar kunna ta in, men då blir det ju från grossist.
om du bor så långt bort från en uppfödare så "satsa" på en grossist mus så länge, för att slippa se h*n lida :/
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

#16 I detta läget hade jag nog struntat i var musen kom ifrån. Så länge den var snäll och skulle funka tillsammans med din mus.
Din mus vill nog mer ha sällskap än intervjua möss med stamtavla just nu:)
Jag hade satsat på vad jag kunde få tag på.
Japp, jag håller med er! Jag tycker med att han ser ledsen ut… Köp en till snäll mus så han inte är så ensam. Om du nu inte kan få tag på en mus från uppfödare, köp från djuraffär.
Lycka till.❤️
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Jag såg precis att det var en tjej. Förlåt!
Jag har nog bestämt mig för att ta bort henne. Problemet med henne är inte bara att hon är ensammen och deprimerad, hon har också sår på nacken och huvudet(läs mer i tråden sår på nacken) och kliar sig nästan jämt. Och om jag skulle köpa en till hona så måste jag ju bara skaffa fler och fler för att ingen ska bo ensammen och jag har inte tid med det och jag vill inte ha fler honor just pga detta.
Hon ser så ledsen ut 😕

Vet inte om du kanske inte vill ha fler möss överhuvudtaget. Annars kan du ju köpa två så även om hon går bort så har du ju två stycken kvar.
#23 Jo men jag vill ha hanar som ändå bor själv.
Ja men det är det jag menar, om jag då köper två och så blir en av dom sjuk/gammal/dör då blir den andra ensammen och så måste jag köpa fler honor igen. Och det är ju inte det lättaste att få tag på.
Dessutom pratade jag med min syster som jobbar på ett djurmagazinet och hon sa att man kan inte garantera att man får rätt kön även om man skriver att man vill ha ett visst kön. Och djurmagazinet kan ju inte ta in massa möss som dom egentligen inte brukar/vill ta in.
Förutom det så har jag inte tid med så många burar jag har idag(4 med hamstern) och tänkte hålla mig till två musburar efter att jag fått ta bort Kosmo eller om hon skulle självdö.
Ikväll bytte jag till en öppen bur för det verkade som att hon tyckte att dunaburen var lite instängd och hon verkar piggare nu.
#21 Jag förstår det. Musen visar ju två sjukdomstillstånd. 1) konstigt beteende 2) såret i nacken
Idag fick min lilla tös somna in. ❤️😢
😕 Jobbigt, men det var nog bäst för henne.
#27 Jobbigt. Hon är säkert gladare nu! Somnade hon in hos veterinären eller?? ❤️
Ja det var bäst för henne, förutom hennes konstiga beteende hade hon ju ett sår på nacken också som hon började klia upp igår.
Ja hon somnade in hos veterinären.