morr´n 20 juli

Mitten av juli! Snart är det höst! JÄÄÄÄÄÄÄÄIJ! Svamp! Regn och löv… sen kommer vinter och snööööööööööööööööö… sen blir det 2008…
hm… jag är usel på gomorron-trådar… är inte en sån som bara skriver om väder o ting… sen har jag ju som bekant inge liv… ska jag göra idag? försöka väcka bilen, sen ska den VÄCK!!! håll en tumme för att bilskrället går att få igång…
men först mera KAFFE - bamsestor espresso med kardemumma blir det… MUUUUUUUUUUMS!!! kom hit ska ja bju dig på en koppa!

God morgon alla glada musdiggare.
Idag lämnar jag Sverige för några dar då jag åker till Köpenhamn med sambon. Ska ha det skönt och eventuellt träffa min syster & hennes sambo från Klågerup(malmöområdet). Är tebax sent på måndag och tittar först in här på tisdag efter jag jobbat natten.
Hare så najs i Köpenhavn.
godmorgon allihopa!
idag är jag dönervös. jag ska på anställningsintervju klockan 14. usch, jag hoppas att det går bra och att intervjuarns katt inte morrar och fräser ut mig eller nåt sånt! jag kanske borde ta på mig någon tröja som luktar mus, så kanske den blir min bästa kompis och så kanske jag får jobbet! mja, man vet aldrig. huvva, håll tummarna!
/Anneli
"inget liv"
Men Grodan då!!! Det är då verkligen inte "bekant". Pronto!
Så det så.
*funderar* - Och vad är det som skulle betraktas som "liv"???
För mig är det att ha något att brinna för. En människa med förmågan "att brinna" har också alla kvalifikationer för "liv". Du är väl en "brinnande människa" om någon! 
Yttre omständigheter (exempelvis partner, villa, status, karriär) kan både vara och icke-vara så kallat "liv".
Det är inte vad vi har, utan vad vi gör av det vi har och är, som avgör graden av liv. Anser jag, som "gör" väldigt lite, och lever väldigt mycket, med stor belåtenhet. 
Sådär, nu har jag varit filosofisk också, gomorron på er. Och ha det så skönt i Danmark Muszimba!
Jo, och så är jag lite stolt också.
Min muskunskap växer.
Håller tummarna, axilur! 
håller en tumme för dig axilur!
jo, jag startade en tråd om det för några dagar sedan… den är en fortfarande en nolla - dvs ingen har svarat…

Godmorgon! Vi är i Falkenberg, äter frukost just nu. Här har de en dator stående på köksbordet så här är det inte svårt att hålla koll på vad som händer…
Just nu skiner solen och vi funderar på att testa stranden för i morgon ska det regna, sägs det. Å andra sidan kan det vara bra att åka till Ullared när det är bra väder, för då är det inte så mycket folk där…
Ja, vad härligt med ett dopp… jag har inte tagit årets första än… 
jag har badat massor :) har kul med kompisar. haha ända anledningen att ja sitter vid datan är för att ja har tråkigt eller inget annat att göra .. ^^
blivit solbränd :D yipiie ;) äntligen höll ja på o säga. hih.
men för dom som undrar hur det är me mina möss så mår alla bra xD och bara för att ja inte hänger här lika ofta betyder inte det att jag slutat ta hand om mössen :S så att ni vet det..
hum detta har ingenting me denna dag att göra (A) :P Men kan ju säga att ja ska packa idag o städa. Tvätta burar också. Ska iväg imorrn ;)

Nu kanske inte mitt inlägg räknas som ett morgon inlägg men jag har köpt en duna fun nu! ska precis gå in i badrummet och diska ur den och sen ska mina små musisar få flytta in i den :D

bajs den va sönder!! den har värsta stora hålet på sidan! får väl åka tebax å lämna den da :'( 
#3 Hoppas det gått bra!!
Jag var ute en sväng med råttisen Ossi men han ville bara sitta i mattes hår o kika ut lite försiktigt. Han kanske var rädd att skrämma nån?
Men lite luft fick vi i varje fall.
Sen har jag varit nere på stan en sväng. Jag har ju semester!!! Yippeeeeeee!!! Fast en vecka har ju redan gått nu… Det går för fort… snyft… Men tre kvar o jag ska bara njuta o njuta o njuta av att slippa det där trista stället o bara pyssla med djuren o göra sånt jag känner för. Aaaaa….

Usch, jag är jättetrött. Vet inte varför…
Annars så fick jag mitt aspspån idag, luktar jättegott, ska testa när toa-lätten är slut om det är lika bra som det verkar.

Idag tog jag med mig mina 2 marsvins pojkar ut på gräset och satt med dom ute i grönskan och läste en bok medan de mumsade på det saftiga gräset..hihi det var roligt för oss alla tre! :D
jag fick jobbet!
/Anneli

Grattis!!! va roligt!
jaa, tack så mycket! :)
/Anneli

:D va e det för jobb?

Körde du på mustricket då? :P
Älskar mina stora små vänner..
#18 - personlig assistent åt en synskadad tjej med ett barn på 1½ år och ett till barn på g.
#19 - ja, jag tog ut leo precis innan jag stack hemifrån, men katten var ändå måttligt intresserad. en tjock och grinig exotic. :P
/Anneli

oki doki
Jag jobbade hela dagen *wohoo* =/ Och idag och imorgon…. har en så otroligt rolig helg.