Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 583 ggr
MMEB
1

söker äldre möss

Igår åkte jag akut till veterinären med min mus Marie. Framför mina ögon i väntrummet dog hon och efter flera upplivningsförsök sa veterinären att hon var borta. Bara ett halvt år gammal. Och nu är hennes syster Ebba ensam. Därför undrar jag om det finn någon som kanske har en eller två mushonor att sälja. Då gärna några som är runt ett halvt år. Känner inte att jag vill köpa från djuraffär igen. Jag har ett stortakvarium med måtten 120 x 50 x 50 cm som de bor i. Hälsningar Lovisa och Ebba.

MMEB
0

Måste ju tillägga att jag bor i Vimmerby och Huskvarna.

Grodan
0

Åh! Vad tråkigt att Ni inte hann in. Undersökte veterinären henne eller vände du när hon dog? Tänkte du kanske ville veta vad hon dog av. Eftersom du har en mushona kvar hemma kan det vara intressant att veta om det är något som hon ev också har. Är hon syster?

Närmaste musuppfödare bör vara Svartlings i Motala och Bruntorps i Linköping. Nu är inte Bruntorps med på vår lista över uppfödare av någon anledning…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Miss_björnbär]
1

Jag finns också och har mina första kullar just nu (firar en vecka idag :D) i Tidaholm (ca 50 min från Jönköping) :)

Grodan
0

#3 Ah.

[Miss_björnbär]
0

Men jag har ju inga äldre möss som är till salu dock :/

Velinga1984
1

Jag kan tänkas sälja en egenuppfödd hona, agouti burmese på 7 månader. Trevlig flicka efter Vattnadals Jolster som bott med sina söner fram tills han gick bort 1 år och 8 månader. Mamman är Int. BP Stål-Kajsa, på 1 år och 4 månader som är till synes helt frisk. Honan Auburn kan tänkas flytta då jag inte kommer använda henne i avel utan väljer hennes ena bror istället. Väljs bort i min avel pga att hon är burmese, jag gallrar bort de med synes mycket blekgener då det förstör "mina" färger :) Hon kan flytta med Amanitas Carrie , black, på 8 månader, då Carrie inte ska avlas på pga mystiskt kal fläck på ryggen. Enligt veterinär så är hon helt frisk och finns inga tecken på sjukdom eller svamp.Misstänke barbering men trots uteslutningsmetoden så fann jag ingen skyldig. Hon bor med 5 andra honor, och den enda med kal fläck så inget som smittar. Alla möss är ohyresbehandlade i 3 månader så ingen ohyra är anledningen. Har pratat med uppfödare och veterinär som tycker att det är mystiskt och då jag inte vet anledning så väljs hon bort i min avel. Jag vill INTE att dessa honor går i avel så kan tänkas säljas till enbart sällskapshem. De bor utan problem i en flock på 6 stycken så är inte nödvändigt att sälja dom. De finns i Falköping, drygt 1 timme från Huskvarna.

Velinga1984
1

#2 Finns oxå som uppfödare även om jag tar få kullar ;)

Grodan
1

Ah. Attans. Jag skulle vilja ha en karta utmärkt vart i landet uppfödarna befinner sig.

Velinga1984
1

#8 Jaa det vore bra :) Jag är väl en av få med så få kullar men inte många av mina möss passar i avel enligt mina kräsna krav :) Nästa kull planeras sättas ihop så fort jag blir bättre :D

MMEB
0

Heej! Tack för era svar. Jag ska svara er så fort jag kan. Har knappt något internet där jag bor och måste resa bort nu i en vecka. Kommer att skriva sedan!

Kramar till er