Muskull på 14 stycken i Västerås =)
Hej alla på mus.ifokus - detta är mitt första inlägg här!
Jag är en riktig mjukis för råttor och möss, och har nyligen börjat praktisera på en större zoobutik, därifrån kommer denna muskull.
Så, det är "zoomöss" som är massuppfödda, men jag har tagit hand om en mycket trevlig mushona som väntade en kull. Kullen blev mycket stor och det blev sju hanar och sju honor.
Honan är en albino, altså vit med röda ögon och har gjort ett bra jobb med att föda upp den (något olyckligt stora kullen) med hjälp av välling, vitaminer, grönsaker, fisk, frukt, ägg och självklart en hälsosam fröblandning (inte några skumma hamsterblandningar med processerade bitar här inte =)
Hanen var mörkbrun, stor och vältypad (något dominant) med en vit bläs i pannan.
De är födda hemma hos mig och nu är de 4 veckor gamla, och jag letar hem efter hem till dem! Jag är ute efter att hitta hem, symbolisk peng, och jag är medveten om att de saknar stamtavla osv.
Så om någon letar efter möss som har potential som sällskapsdjur så är det bara att kontakta mig här på iFokus eller via min facebook !😃
Jag bifogar lite bilder på hur ungarna ser ut vid ungefär 4 veckors ålder och på min facebook finns det ett offentlig album där man kan se bilder och videos på dem och mamman från att de föddes till nu. Samt att alla mina filmklipp är på muskullen!
Bilden här på en vit hona som luktar på en lavendelblomma är den minsta i kullen, nästan hälften av storleken på de andra, men frisk och förvånansvärt lugn. Hon kommer antagligen inte att "komma iväg" om ingen specifikt vill ha henne. Detta pga. hennes storlek och större risk för sjuklighet i framtiden.