Månadens mus; Oktober!
Delta med mus-foto till månadens mus-foto-tävling!
Varje månad får ni sätta in erat bidrag till nästa månads musbild.
Välj ett foto (jpg, gif eller png) som är ca 800 pixlar brett - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma små bilder.
Juryn (Grodan, mandymoo och Staffan) utser månadens bild som vinner ära i all evighet
I slutet av året kommer någon av dessa bilder koras till årets musbild. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om! Årets musbild kommer förutom äran vinna ett musligt pris!
Så! In med bidrag till Oktobermusen!
Obs! Ett bidrag / person gäller!
Erat bidrag lägger ni in i den här tråden ("Bifoga fil") ända fram till 25/9.

GULLIG!

It´s okey now it´t on the right month :)
Den här månaden får Blanche ställa upp som modell.

Ska givetvis stå Blanche på muggen och inte Brioche!!! *orkar inte rätta*

Ja glöm inte bort månadens tävling *ler* snart är det bara 1 vecka kvar att lämna in era bidrag. SÅ kom igen nu och posta fler flera bilder…. gör det ännu svårare för oss att välja *ler*

härligt! överös oss med bilder, det är så underbart kul att glo på vackra musfoton. 
Tänk dock på två saker
- ladda upp fotot i den här tråden
- ha storlek 800 pixlar brett foto ungefär (större går givetvis bra, då iFokus automatiskt ändrar storleken till 800x600)
#11 Är mitt foto tillräckligt brett? Jag har ett fotoprogram som är kanonbra men några pixlar redovisar den inte…
#12 nej den är bara 400x191
för att se storlek, högerklicka på fotot, välj "Egenskaper" och då kommer info… (IE)
#14 Asch då. Blir jag diskad nu?

#15 Nej då, men kan du inte se om du kan förstora bilden Har du photoshop installerad så kan vi pratas vid per tel så kan jag hjälpa dig hur du ska göra… för visst hade du det programmet???
Kikade o det är bara 2 av dom 7 bidragen som har rätt mått alla andra är mindre.
Så en fråga - varför vill du ha dom så stora Grodan *ler*???

#16 #17 det är förmodligen så att Grodan vill ha dem i fin kvalité. Att man tar ett litet foto och förstorar det i photoshop är verkligen ingen bra idé. Det gör bara det hela ännu värre tyvärr.

Jo jag vet att många foton inte bli bra när man förstorar upp dom, en del klara att förstoras lite, andra inte.
Men jag frågade Grodan varför hon vill ha dom så här stora för att få veta hon tänkt använda dom till något speciellt? För att bara titta på dom för att dömma vilket foto som ska vinna varje månad så tycker jag personligen inte att dom behöver vara så stora… visst dom behöver inte vara pytte små - men 400-500 pixlar är ändå ganska stora bilder. Och dom flesta som läggs ut ligger runt den storleken.
För mig är det vad jag ser på fotot….
Tittar man på dom 7 bidrag är bara 2 st som har 800 pixlars bredd och det är shw o malin_2´s bidrag alla andra ligger under. Vilket inte jag tycker gör något. Men Grodan kanske har någon baktanke *ler* o det var nog mer den jag undrade över… alltså inte bara att det blir bättre kvalitet….
Mina bilder är alltid jättestora *ler* typ 1600 x 1200

Söt!!

haha… sitter ni å pratar skit om mig va? hehe 
små bilder - man ser inget, dålig bildkvalitet vid förstoring
stora bilder - lätt att se, bra bildkvalitet, man kan alltid förminska dem
klart jag ska använda bilderna till något speciellt…
vad jag inte gillar är när ni trixar för mycket med bilderna… ni behöver inte förminska eller förbättra eller hålla på… ev bara klippa ut musen så att den blir i närbild… iFokus förminskar automatiskt så eg behöver ni inte bry er så mycket… bara om bilden är större än 1mb då blir det problem
nej, cosmonita du blir inte diskad, men jag önskar att du lägger upp fotot i större format
Hmm, hur får ni mössen att sitta still då ni tar bilder, Karlssonsklister? mina far bara runt, inte still en sekund. Enda chans ta bild är då de sover.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#24: Duger min bild på Egon? Den är ju i jättebra kvalité men kanske för liten?
F-n vad söt hon är, Kexet. Ursäkta att jag säger det själv…
Självgod som jag är…
där ser du cosmonita, hon blev SÖTARE när fotot var större!!!

cosmonita där ser du … du får säga "kan selv" 

Söta!! xD
månadens tävlande är:

Fina bilder:) Spännande att se vem som vinner 
som vanligt har jag o mandymoo inte valt samma bild så staffan får vara utslagsröst…
Förlåt att det dröjde!!!
Vinnare blev cosmonita med bilden på "Kexet" (Morakullan´s Papivita)

Jepp, jag e nyfiken i en strut som heter duga =oP
Jaaaaaa, jag och kexet vann!!!!
Tjohoo vad kuuuuul! Glädjetjut! 

Congrats, Cosmonita =o)
lothus1, jag såg först inte att mandymoo hade ordnat det på första sidan! tack mandymoo!
fram för flera morakulla-foton!!! JÄSS JÄSS… hihi

Ja du bad mig ju om det då när din dator krånglade o då du inte var online o allt var ju klart… du hade ju gjort allt så det var bara att klippa o klistra *ler*
Och när datorer strular vet man aldrig hur länge *ler*

Nu hänger jag inte me =o(
vi pratar bara lite skit om dig… 

Hmmm, okej….bar det är bra skit så ;oP
låter lätt pervo det där… *fniss*

Men jag kanske ÄR ett pervo *asg*

Grattis :D

Vad söta! :)