hjälp med fakta
min kompis impulswköpte en mus ocn vet knappt någonting om dem. så hon frågade mig om hjälp och jag gav henne lite basic fakta men jag vet inte särkild mycket om möss, så jag kom hit för att få lite hjälp. kan ni ge mig länkar m.m. om fakta hon och jag kan läsa på för att lära oss mer? all hjälp är välkommen.
ps. det är inte jag som har musen men jag måste hjälpa henne annars kmr det nog inte va ett bra lillen :/
Det lät ju kanske inte jätteseriöst att bara köpa djur utan att veta något om dem….
Hjälp! Jag har blivit med mus!
Såhär bor våra möss (inspiration för inredning)
Det finns mängder av fler Artiklar och trådar med bra information, det är bara att leta runt lite :) Hoppas det går bra för musstackaren, det är väl åtminstone en hane?
Tack för alla länkar jätte bra fakt, nej jag vet det är inte jätte seriöst me nu är det för sent, ma får ta och göra detbästa utav detta, hon vill ta väl hand om den så. jag är ganska säker på att det är en hane, ska honor leva ihop eller? Jag har ju gerbiler och kan lite basic gnagar fakta men möss är ju andra djur ändå ;)
Ja, bara hon faktiskt anstränger sig och lär sig vad möss behöver för att må bra så tror jag det kan gå fint trots impulsiviteten :)
Ja, möss är flockdjur och honor ska alltid vara två eller fler, men hanar brukar inte funka att gå med andra (om de inte är avlade för det, men det är en annan sak), så de ska gå ensamma.
Gillar att du ber om hjälp för din kompis, men undrar lite varför hon inte tar ansvaret själv? :P
Så länge hjulet är stort nog så att inte svansen böjs när musen är i den så är det okej, men själv skulle jag inte ha ett hjul till mina möss. :)
Inga problem! Visa gärna bild på musen sen, om ägaren har lust till det förstås :)
Det vore fantastiskt! Så kan hon uppdatera med hur det går, och fråga om hjälp själv när det behövs :) Mus iFokus är faktiskt ett väldigt trevligt ställe.
Härligt att du är så hjälpsam nadinemachines!
Är det en hona eller en hane din kompis skaffat?
Jag tycker nog Dunabur är bättre då. Dels så är det mer rymningssäker och möss gillar att gräva… så då skvätter det inte ut som med gallerbur…