Mus hona sökes!
Hej,
Om du har en mus hona(helst unge) till salu runt Vänersborg, Brålanda. Trollhättan, Frändefors, Lilla Edet så hör av dig
Jag har en mushona på ett och ett halvt år som känner sig lite ensam. Hon har alltid bott ihop med sin syster men systern gick bort för ett tag sen så hon är alldeles ensam😕
Jag har en större plast bur som hon bor i, en lite mindre galler bur som hon är i när hon behöver ut men jag inte har tid just då och så har jag en lek hage som är ganska stor. Jag har också mycket leksaker i och utanför buren, som jag byter minst tre gånger i veckan.
Mejl: lollosth@live.se
Jag bor mellan Trollhättan och Hjärtum (Lilla Edet) och jag har en kull ungar nu, dock är det fuzzy. Men vill du så finns det säkert någon hona åt dig där men de föddes igår, så det dröjer ju några veckor innan du kan för det första eventuellt hämta någon men även välja ut en eftersom det är rätt svårt att se skillnad på bebisarna när alla är små och rosa🙂
Ett tips är att köpa två, eftersom din andra mus lär dö snart den också :/
MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus
Jag bor i Trollhättan och kommer förmodligen ha ungar till salu om cirka 3-4 veckor, håller dock med #2 om att det vore smartast att skaffa två stycken.
Jag kommer troligen ha en splash-hona och en cream/white-hona(?) till salu :)
♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫
Finns i Falköping och väntar kull. Vet inte färger då det kommer eventuellt flera överraskningar. Pappan och flera av hans syskon har fått suveränt beröm på temperament på utställning. Agouti lär det förmodligen bli.
Jag själv har lite långhår i augoti, blue agoti och agouti broken samt blue agouti broken, alla tyvärr med tan och tantecken då pappan är argente cream.
MVH Viktoria S
#5 Har du en argente cream? Från vart? Fin färg och snäll? Vad har du parat honom med? Bild? ❤️
Jag bor utanför Vårgårda och jag har några honbebisar på 5 veckor till salu i färgerna splash, pew och siamese.

http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Jag har funderat lite på det här när en av ens möss dör och den andra blir kvar ensam (vilket ju lär ske för mig i ngt skede även om mina två än så länge bara är 6 månader). Min plan är då att skaffa två nya möss så att den ensamma musen kan få sällskap tills den går bort. Men hur introducerar man två unga möss till en gammal? Bör de sitta i karantän i några veckor även om man hämtar möss från samma uppfödare som tidigare? Hur sker själva introduktionen? Honmöss blir väl i regel inte osams med andra honor?
#8 Mina får alltid sitta i karantän, lite olika länge beroende på vart de kommer ifrån. Tex mina importer satt nog nästan 2 månader i karantän.
En tjejkompis har möss ifrån mig. Nu har hon bara en hona kvar och undrade om jag hade nån hona som kan flytta. Vilket jag har. Där kommer vi hoppa över karantän men OM den honan skulle flytta tillbaka till mig så blir det karantän. Att hon inte får karantän hos min tjejkompis är hennes mus behöver en kompis omgående. Och karantän tillbaka hos mig är för att jag har 13 andra möss att ta hänsyn till.
Vi kommer göra så att dessa 2 honor får mötas på neutral plats, men oiftast är det sällan några större bekymmer. Jag har däremot 2 honor som bråkade väldigt mycket när mina 2 honflockar blev 1. De fick bestämma rangordningen under det kravet att inga sår uppstod. Flocken var i kaos länge, och hade det varit under andra omständigheter så hade jag avbrytit. Den ena honan har inom kort en kull, och kommer inte flytta tillbaka till den ordinarie flocken förrän "gammeltanten" som hon bråkat mycket med har gått bort. De är underbara flockmedlemmar i vardera flock, men ihop klarar de inte av det. Jag tror helt enkelt på personkemi dom emellan, precis som med oss människor.
#6 Ja, en Vattnadals. :)
MVH Viktoria S
#1 jag är väldigt intresserad utav någon/några honor. men tror du att Star (min mus) klarar sig utan sällskap ifrån möss så länge tills någon ifrån din kull förhoppningsvis vill flytta hit? jag är med henne minst 2.5 timme per dag! oftast mer nu på sommar lovet!
detta är pinsamt men vad menas med Fuzzy? ☺️
hade inte tänkt på att man kan ha flera honor tillsammans… skulle vara roligt!