Öppen bur sa du...
Ser ballt ut. Som en egen liten trädgård.
Vad är det bruna för nått? Jord? Har funderat en stund nu så måste fråga haha
✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe
#2 Torv!
#1 Mössen älskar det, det ser ganska roligt ut och man har god sikt över de, då "buren" står på tvbänken :)
-
Jag funderade på att hälla i lite torv hos mina möss också, men funderade på om dom skulle uppskatta det eller inte, verkar dom gilla det?
Http://minfyrbenta.wordpress.com
#4 De älskar det! Torv har också lite ihopsatta rötter/strådelar(Svårt att förklara) som mössen älskar att boa med!
-
Var hittar man torv?
#6 Granngården köper jag mitt (:
-
Jag gillar inte torv som bottenmaterial till möss. Det är dammigt, skräpigt och mössen blir smutsiga. Gillar inte heller jord, det är fuktigt och kan kyla ner mössen (möss har svårt att hålla kroppsvärmen och behöver äta hela tiden, att kyla ner dem kan få ödesdigra konsekvenser).
#8 Jag gillar torv. Har haft det till kaninerna också. Bra uppsugningsförmåga, luktar inget, ser naturligt ut och mössen älskar det. Minus är ju att det kan damma, men mitt dammar inte särskilt mycket. Mössen bryr sig inte om de blir smutsiga, ska man ha upp de är det bara att blåsa lite lätt, och "skräpigt" förstår jag inte riktigt vad du menar?
-
#9 Vi har olika åsikter. Menar inget personligt, vill bara presentera en helt motsatt åsikt så att läsarna kan bilda sin egen uppfattning om de vill ha torv eller ej. Jag anser inte att det har bra uppsugningsförmåga. Dammet är jättejobbigt, det smutsar ner hela hemmet. Torv är lätt och flyger omkring och skräpar lätt på golvet. Det är inte trevligt med brunt skräp på golvet. Så tyvärr jag anser att det är en av de sämre bottenmaterialen. Å andra sidan är jag mycket kräsen och anser att det finns väldigt få BRA bottenmaterial till möss. De flesta har dålig uppsugningsförmåga, är dammiga eller har sönder mössens tassar…
Däremot en grävlåda med torv, papper och annat. Ja, det kan de verkligen ha skoj i.
Jag funderade på en låda i så fall till dom med torv i såfall, får fundera på saken :)
Http://minfyrbenta.wordpress.com