Mus iFokus

Mus

Etikettermatutfodring
Läst 487 ggr
[Tilde!]
5

Möss som tigger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När mina möss sitter på bordet brukar de sätta sig, göra sig extra söta och tigga morötter från mig!:P Och de lär sig också, för första gångerna brukadejag gede en bit morot tillslut och nu har de tagit det som en "tigg"-belöning. Brukar era möss också göra såhär?

Velinga1984
0

Mysigt 😘

Mina möss tigger så fort vi äter i vardagsrummet, vilket syns i alla burar. Honorna är värst, för de klättrar överallt och vissa krafsar på glasrutan för att göra sig uppmärksamma. Iofs får de alltid våra rester, så de har lärt sig 😉

[Tilde!]
0

Haha, krafsar på glaset!:P Möss är verkligen smarta!

Velinga1984
0

Haha ja, men sen är det ju ett beteende som lönat sig då de får godsaker 😛

hejkomochhjälpmig
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Awww, vilken sötnos! 

Min Minigris tigger jämt, hon vet att jag har godsaker och hon gör allt för att få dem. Hon är en tvättäkta godisgris! Ingen annan av mina möss tigger som hon gör:

Grodan
0

Jag har några tiggmöss. Speciellt de som bor i köket. De kommer alltid och glor när jag öppnar kylskåpet. Och givetvis ger jag dem något… Att möss tigger tycker jag är ok. Hundar som tigger gillar jag dock inte.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
0

#5 För att hundar dreglar och möss inte gör det? :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2

Ja och för att hundar ofta går några steg längre sedan och TAR för sig… jag tycker också synd om tiggande hundar som så fort man äter tror att de ska få… så jag lär inte hundar att tigga, de mår bäst av att inte bli sugna på vad jag äter… de får sin mat i sin skål en speciell tid på dygnet (kvällen, efter dagens sista promenad)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Tilde!]
1

#4 Tack! Haha, jättesöt mus också