Till salu ur Lillikullen
Än så länge är fyra pojkar och en flicka till salu ur Lill-Linas första kull. (Det är möjligt att det tillkommer några senare, när vi följt deras temperament ett tag/sett vad vi får i Ingrids kull.) Ungarna förväntas bli svensktypade på alla sätt, och bär antagligen på berkshireanlag.
- Mor: Brandy Cocktail
- Far: Morakullan's Rallarmus
- Mormor: Morakullan's Freudilena
- Morfar: Torsten
- Farmor: Morakullan's Yoga
- Farfar: Morakullan's Ögnamus
Här de fyra pojkarna:

Naw, så söt hon är! Är det Morakullan´s Rallarmus som är fadern?

Jo minsann! Pappa upp i dagen, fast med mammas temperament. Tror minsann att hon har morfars glimt i ögat dessutom. ^^ (Pappas temperament hamnade naturligtvis hos den vackraste tjejen…)

Berätta gärna lite stamtavlefakta oxå, gärna på alla möss till salu i alla trådar!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Stamtavlefakta fixat! (Och är samma för allt jag kan tänkas ha till salu för tillfället.)
Jättefint du fixat, Laika!

Tack ska du ha, Grodan… Brukar inte orka sitta och hålla på. ^^;;

#5 Är den satin eller bär den på? Vad är skillnaden och hur ser man det?
Läser så mycket här på mus.ifokus att det snurrar för en annan som inte alls är instatt i genetik.

#13 Han är inte satin, men bär på en satingen, alltså kommer man att kunna få satinungar efter honom med rätt hona. Att han bär på genen syns inte, men eftersom mamman är satin kan man räkna ut att alla ungarna kommer att ha minst ett satinanlag. (De som har två är satin.)
Anlagsbärare av satin!
hej! dom va jättefina ju! vilka är kvar och vad kostar dom?
mvh josse

Honan och de två tannigaste hannarna är tingade, kvar är alltså krullhannen och blue agoutin för femtio kronor styck.
Intresseanmälningar tas via PM. 

Laika, ska du med till Enköping? Det kan hända att jag och syrran dyker upp och hon letar efter en tjej. Det kan ju hända att hon faller för din. :)
Älskar mina stora små vänner..