Mus iFokus

Mus

Etikett: tävlingar
Läst 534 ggr
ajanki
0

Månadens mus: November

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/10

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

• Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus.
  • Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus iFokus för att visa och berätta om denna speciella individ.
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/10

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

[cessi]
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Mitt namn är Hanna och jag fyller snart 2,5 månad! Jag föddes i en djuraffär här i Åbo men för ungefär 3 veckor sedan så flyttade jag tillsammans med mina två systrar till ett nytt hem. De första dagarna tyckte jag att det var lite läskigt här: ett nytt bo som var mycket större än mitt gamla, en massa ny mat som jag aldrig hade smakat på förut och så en ny matte såklart, som luktade lite konstigt och gjorde märkliga ljud när hon pratade med mig. Nu har jag dock vant mig. Min matte tycker väldigt mycket om mig, det märks, för hon tar alltid upp mig i handen för att pussa mig. Till en början undrade jag vad hon riktigt höll på med, för ingen hade gjort så mot mig förut, men nu tycker jag att det är mysigt faktiskt. Jag kommer t.o.m. upp i handen frivilligt när jag känner för det.

För det mesta så tycker jag dock om att springa runt i buren och klättra på en massa saker. Finns det en möjlighet att klättra så klättrar jag helt enkelt! Jag skulle gärna vilja utforska hela det här stället jag bor på, men än så länge får jag bara vara inne i köket. Matte säger att det beror på att en gammal mustant bor i vardagsrummet och tydligen är hon lite känslig för sjukdomar. Fjantigt tycker jag! Visserligen hade jag mask i magen och så nös jag litegrann när jag kom hit, men nu är masken borta och jag har inte nyst den senaste veckan heller, sådeså!

Om jag skulle vinna titeln ”Månadens mus November” så skulle både jag och matte bli himla stolta (och kanske lite malliga), så snälla, rösta på mig ♥

StillaSinnet
4

Fina, underbara älskvärda och värdefulla X-trail! Ja, det får bli hennes tur nu. X-trail förstår inte varför hon får så mycket uppmärksamhet, gullas med, får en extra godbit och fotograferas stup i kvarten, men hon njuter av uppståndelsen och tar den med ro.

Lilla söta SE-TAMs X-trail är en pearl, eller i alla fall på god väg att vara en pearl, och hon poppade efter lång och mödosam avel upp i en kull av blå ungar som en glad överaskning!!! Hon är fin och underbar i sitt sätt. Hon är älskvärd och värdefull för sina gener, sitt yttre och sin personlighet. Hon har vari en bedårande storasyster till sina småsyskon och när mamma Queen visade sig ha blivit omparade av pappa Brainy för tredjegången så föll det sig inte bättre än att hon fick komplikationer… när småsyskonen var 3 veckor dog mamma Queen med magen full av bebisar… 😭…och duktiga, duktiga storasyster X-trail fostrar nu sina busiga 3-4 veckors systrar för fullt. 

Hon är född 9 augusti och nu knappt 8 veckor gammal, men vet hur man tar en kamera 😊

Hon är värd en stund i strålkastarljuset ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ajanki
3

Det här är SE-Ajanki´s Zabbai. En ubersöt agoutikille på snart 2 månader.

Det var meningen att han skulle säljas…men tur för mig att hanar är svårsålda!! Han är helt underbar i sättet, sitter bara platt i handen och tittar på mig när jag tar upp honom:)

När jag öppnar buren och ropar beeeeeeebis så kommer han på en gång!

Han är bara så NOT till salu!

Älskar min fina & snälla Zabbai❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer