Mus iFokus

Mus

Etiketter: beteendehälsaskötsel
Läst 367 ggr
Clindegren
1

Petar upp strö med framtassarna

Mina senaste möss har bara varit hos mig ett par dagar. De är inte så rädda och de har varit framme och nosat på min hand flera gånger. Ibland när en av dem nosat så krafsar hon liksom upp strö med framtassarna. Vad betyder det? Att hon är less på mig? Som att; "please ta bort din hand, jag försöker bygga en mur här så att jag slipper se den"

Sync
0

Nja. Det är bara renovering i hemmet. ;) Tror inte din hand har så mycket utav inflytande på det. :)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokus! Hjärta

L8sson
0

Hehe dom är så söta när de gör så, de fixar och donar helt enkelt :D

TheCottonCandy
0

Håller med Sync, det låter bara som att hon renoverar i buren lite 😛Jag hade också en mus som gjorde så ganska ofta, speciellt när det var nytt strö i buren 🙂 Hon ville att allt skulle ligga på hennes vis. Så varje gång jag hade fixat buren och gjort det fint (vilket hon tydligen inte tyckte :P), så när jag kom nästa gång var det högar och kaos lite överallt i buren. Men det var så hon ville ha det 😃

Clindegren
1

Hehe, ok! Tack. Ja de är för fina när de pysslar runt! :)

StillaSinnet
1

Men det kan faktiskt vara så att de inte vill ha insyn. På utställningar händer det att mössen försöker "tapetsera" utställningburkarna med papper. De håller upp en pappersbit, hoppas att den har fastnat mot den genomskinliga väggen, släpper, och den ramlar ner. De tar upp den ingen, håller fast, släpper och pappersbiten lossnar. Urgulligt men jag tycker så synd om den när de sliter och sliter utan framgång 😍

Jag har några möss som envisas med att proppa för pipen på vattenflaska vilket leder till att vattnet dräneras ut ur flaskan och buren blir drypvåt. Det är ganska irriterande! 😡

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Grodan
0

Bäddar de in din hand?

Vi har andra trådar där frågeställning finns vad det betyder att bädda in fingrar/händer. Vad jag minns har vi inte något superbra svar på det…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
1

Hur ser musen ut när hon gör det? Verkar hon stressad eller rädd? Glad? Lugn? Jag tycker att man nästan måste se på helheten, och inte bara det enskilda beteendet i ett sådant här fall.

Om hon verkar lugn och nöjd så tycker jag att man bara kan se det som en lustig liten egenhet. 🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Clindegren
1

Njaaa, det är någon, några centimeter ifrån. Hon håller på i några sekunder sedan kommer hon tillbaka, nosar lite, bygger lite sen drar hon iväg bara, typ äter. Hon verkar inte nervös, eller lite sprättig är hon ju men känner att hon kommer att bli tam och fin. Hon är också den mest husliga av de två. Hon bär runt på saker och lägger dem på olika platser. (Till dig L8sson kan jag säga att det är lilac-bruden det handlar om.:))

Grodan
0

#7 👍

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

L8sson
0

#8 Okej! :D hehe hon är väldigt framåt och nyfiken och pysslar med saker. Iallafall här hemma ;)