Mus iFokus

Mus

Etiketter: aveluppfödning
Läst 380 ggr
vaniljkaka
0

Hur tror ni ungarna blir?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om dessa två får ungar.. hur tror ni barnen blir i färgen? helsvarta som pappan eller får dom lite vitt kanske som mamman har?

Hade gärna fått med lite vitt på pälsen så man ser skillnad på dom, för dom får väl knappast mer vitt än vad mamman har?

[Iyen]
1

Ja dom kan nog se ut hur som helst. Hoppas att svansen sitter bak och nosen fram. Framförallt om avelsparet är helsyskon utan någon som helst bakgrund. :)

VStromberg
0

Det blir nog svarta (choklad och blå kan dyka upp-vanligt i djuraffärsmöss), med vita tecken. Ungarna kan bli mer eller mindre vittecknade. Alla tan.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Lamina
0

#2 Fast det kan ju vara så att föräldrarna är a/a(t), då blir ju några ungar utan tan.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

VStromberg
0

#3 Inte särskilt troligt dock.. Har aldrig varit med om att jag fått någon sån från en djuraffär.. Och jag har haft många möss från djuraffär :)
Men visst, det KAN vara så. Möjligheten finns.

MVH Viktoria S

vaniljkaka
0

Vad menas med tan?? :o

Sync
0

#5 Det är den röda/orange'a färgen på magen. :) 
Om magen är vit så heter det Fox.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokus! Hjärta

vaniljkaka
0

Aha.. men varför skulle ungarna bli tan? pappan har ju en vit färg på magen :) alltså .. fox

Tsunamis
0

Tycker han ser lite svagt beige ut. Rödbruna färgen kan ibland vara riktigt svag.

MvH  Tsunamis

vaniljkaka
0

´#8 ja nu när jag kollar på bilden så ser de lite orange ut! fast irl ser de rätt vitt ut, men du har nog rätt

VStromberg
0

Fox är en nedblekt tan (om vi pratar om den "svenska" foxen a^t), men mössen på bilderna är tan. :)

MVH Viktoria S