Att tidningspapper kan vara så kul!
Hej och tack för alla goda råd och tips!
Milou och Tintin bara ÄLSKAR tidningspapper! Har suttit en stund nu på morgonen och "matat" dem med tidningspapper. Tog en gammal tidning och rev sönder lagom stora bitar och stack in mellan gallren. De tog glatt biten och bar upp till det hängande huset (de har två hus). Nu är både de och ett av rören fulla med papper.
Fick aktivera dem med nått när jag var tvungen att ta hjulet för dem. I och med jag har ett i tyg och metall så stank det idag. Nu står det på tork på köksbänken.
Just nu leker två nöjda möss titut i "hänghuset" mellan pappersbitarna.
Att få "bädda sitt bo" är en av "urdrifterna" hos möss. Har du sett hur komplicerat avancerade deras hopbyggen kan vara? De är sååå duktiga!

OJA! Å nåde den som flyttar på en pappersbit!! :)

Det är det roligaste om man vart i buren och råkat flytta på något. MAn får liksom "åh suck, matte! Nu måste jag fixa tillbaka detta IGEN!"
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Mina möss blev som tokiga när jag la in en toa-rulle som hade kvar papper på sej så nu e typ hela buren full av papper

Jag har alltid rivet toapapper till mina, speciellt i 2 av deras 3 hus. De flyttar runt på det och lägger det lite här och var för att pilla runt mycket.