Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 173 ggr
Terato
0

Tjejerna har flyttat hit igen

Nu har musstjejerna flyttat hem till mig igen då syrran tagit hand om ett omplaceringsmarsvin som kräver en hel del tid. Jag kan säga att jag saknat dem så otroligt mkt! Vilket liv det är på dom jämfört med mina lata hanar! Men det har blivit liv på hanarna nu också. Det är nog nån liten fågel som viskat till dem att det finns några pinglor i närheten!

Det tråkiga är att jag upptäckt en tumör på Svea. Hjärtat brast när jag såg det. Men var väl beredd på att hon inte skulle bli så mkt äldre. Den har växt i en himla takt på en vecka. Dock är hon fortfarande pigg och glad och mysig som sjutton. Hoppas hon får hänga med ett tag till. Det är en underbar mus! Hon krånglar sig gärna upp i handen för att sen bara fläka ut sig och få kel!

Här sitter lilla Svea i höstlöv på ålderns höst:

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Pehpsii
0

en mkt söt tjej

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Terato
0

Ja hon är underbar. kom på att den här bilden passade utmärkt som mysmusbild!

teratos.r8or.se

Pehpsii
0

japp (=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Jaag
0

Sööötnos! Baahh va sööt hon är!!

Pimu
0

Jätte söööt ..

Elyria
0

Jättesöt tjej! Men tråkigt med tumören. Hur gammal är Svea?

Terato
0

hon är 1 och ett halvt. men eftersom hon är engelsk, röd och fick en kull sent så hade hon ju alla odds mot sig.

teratos.r8or.se

amaira
0

Ett och ett halvt, och engelsktypad… då blev hon i alla fall "gammal", särskilt för att vara röd. Grattis till åldern, och beklagar förstås sorgen, ändå.

Terato
0

Ja jag är så glad för den lilla tiden jag haft henne hos mig. Hon flyttade ju hit i somras. Jag är jätteglad att jag fått underbara avkommor från henne. Hon är fortfarande uppe och springer i hjulet. Men det är lite lugnare takter än det varit innan.

teratos.r8or.se

axilur
0

hur brukar man göra om man hittar en tumör på en mus? låter man den leva så länge den orkar själv, avlivar man på en gång eller sätter man in någon slags fördröjningsbehandling?

/Anneli

GucciDior
0

#10 När jag upptäckte tumören på Gucci så lät jag henne leva med den så länge hon orkade och inte hade ont. Men en kväll så sprack den.. Gråter Kollade så att hon inte hade dött, flera gånger om dagen när jag hade upptäckt den.. :(